A-Niniz

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av niniz - 27 januari 2014 15:11

Hej igen!


Skulle vilja ge er "hårfärgare" eller bara nyfikna några roliga tips på hur man färgar håret naturligt, och då menar jag inte bara den klassiska citron-blekningen.


Allas hår är olika. På en del fungerar det här, och på andra inte. Det possetiva med dessa metoder är att om du inte är nöjd med resultatet så är det ändå bra för ditt hår och färgen fösvinner efter några hårtvättar. För att få lyckat résultat bör du göra om färgningen några gånger i rad.


ALLTID EFTER DU FÄRGAT HÅRET: Skölj med en lösning av äppelcidervinäger eller ättika. Max1/10 del ättika+9/10  vatten. Detta gör att färgen sitter kvar bättre och att håret blir glansigt. Akta ögonen!


BRUNT- fungerar för dig som vill få ditt hår mörkare, t.ex blonda och ljusbrunhåriga.

Ett ljust, blont hår kanske inte blir helt brunt, men deffenetivt mörkare, och det är olika från person till person. För dig med svart hår fungerar det antagligen inte. Du som är naturlig brunnet kan färbättra färgen, eller så ser du inga resultat alls.


Färga med KAFFE-Kaffe har länge används till att färga håret brunt, och koffinet ska dessutom hjälpa håret växa fortare! Om du färgar med kaffe så blir ditt hår mörkare och kan få en något rödaktig underton/rödaktiga slingor som är svår att se. Mitt bruna hår fick det i alla fall! :D

GÖR SÅ HÄR: Koka upp mörkt kaffe och låt det svalna till fingervarmt så du inte bränner dig. Dränk sedan håret i det efter du shamponerat men innan balsamet. Låt sitta några minuter och gör sedan som vanligt. Upprepa några gånger varje gång du duchar. För ett snabbare, tydligare resultat så kan du låta kaffet vara i håret några timmar eller över natten och tvätta sedan som vanligt. Håret kan lukta lite kaffe men lukten brukar förvinna efter några timmar. När du fått önskat resultat så måste du göra om processen nån gång i veckan för att färgen inte ska försvinna.


Färga med KAKAO-Har själv inte provat denna metod, som antagligen inte är lika effektiv som att färga med kaffe, men enklare.

GÖR SÅ HÄR:Byt ut hälften  av schampot mot kakao och tvätta som vanligt, eller blanda någon "gegga" av kakao och ha som hårmask.


Färga med SVART TE-Gör som med kaffe.


Rött-funkar för naturligt rödhåriga och för att få brunt hår rödaktigt. OBS: Blondiner kan få rosa hår!! Olika metoder fungerar olika bra på olika personer.


Färga med TRANBÄRSJUICE-Var noga med att det är hundra procent tranbär. Jag dränkte mitt hår i mammas tranbärsjuice. Sedan såg jag på förpakningen att det var 40 % juice. Jaja, fungerar nog! Tänkte jag tills jag läste att att det bara var 7% tranbärsjuice, resten var äpplejuice :P

GÖR SÅ HÄR: Gör som med kaffe, men låt helst sitta kvar några timmar innan du tvättar ut det.


Färga med RÖBETOR-Juice från rödbetor ska vara bra att färga med. Har hört att man ska ha häften morotsjuice i för att håret inte ska bli rosa.

GÖR SÅ HÄR: Som med tranbärsjuicen.


Blont-Mest för naturligt blonda eller slingor.Citronjuice och sitta i solen är ju den vanliga gamla metoden. Men även om citron fungerar så sliter det ganska mycket på håret. Använd följande istället.


Bleka med APELSINJUICE-Nä du får inte oranget hår. Apelsinjuice är svagare och sliter inte lika mycket på håret.

GÖR SÅ HÄR: Ta juicen från en apelsin+ev juice från citron och dränk håret i det och sätt dig i solen 30 min innan du tvättar, upprepa.


Bleka med KARMOMILL- Ännu bättre, men är inte säker på hur man gör. Tror man ska plocka karmomillblommor, koka demk, och sedan använda vattnet som med apelsinjuicen. Man kan även blanda karmomillvatten och apelsin eller citron.


Lycka till! Kram Niniz


Bara måste ta med en till låt av Yiruma oxå:P ;) If I Cound See You Again





Av niniz - 27 januari 2014 13:55

Hej! :)


Idag unnade jag mig själv sovmorgon ända till klockan nio för att göra upp från igår :) En av de bra sakerna med att gå onlinegymnasium. Sedan så har jag pluggat biologi nonstop eftersom jag är lite efter i det just nu, jag har varit så upptagen för att förbereda mig för examinationen i matte! De säger att man ska förbereda sig som inför ett nationellt prov, men nationella prov har man ju bara var tredje år eller så, och de här muntorna har man ju i slutet av alla kurser man läst!


Senare på fömiddagen så mådde jag jätteilla, antagligen har jag blivit smittad av våra grannar som har magsjuka. Får hoppas att jag slipper spy! Så tyvärr verkar som jag inte kan dansa idag :/ Dansen börjar idag igen efter lovet och har saknat det faktiskt. Men dansar liksom ur sig känslor, så det är jättekul! :)


Så jag har bara slappat i sängen nu faktiskt. Om man ska tänka posetivt så slapp jag i alla fall mata kaninerna, fåren och getterna! Ska skynda mig att bli frisk, är inte kul att vara sjuk :P


Just nu så håller jag på att försöka välja dagens musik... Växlar fram och tillbaka mellan massa låtar av Yiruma. När man är trött i skallen är musik utan ord så skönt! :)


Det får bli The Moment just nu i alla fall :)



Niniz

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards