A-Niniz

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av niniz - 28 januari 2014 21:40

Hejsan!


Idag har det snöat nästan hela dagen så ett härligt lager nysnö har täckt den gamla. Tyvärr har jag inte tait några kort.

Men eftersom jag inte borstat håret på några dagar så bestämde jag för att gå till grunden med den försvinna hårborsten. Men efter jag frågat mina systrar, som inte heler borstat håret vare sig idag eller igår, så var mysteriet fortfarande olåst. Så efterom mamma sov, frågade jagpappa om han sett den, och berättade att var sig jag, Linnea eller Lena bortstat håret på ett tag, så varden enda svar jag fick: "Och jag har inte borstat håret på flera år!" Så mitt hår får frbli oborstat idag. Ibland är det tur att man har kort hår och balsam! Annars hade mtt hår bara varit en hårboll vid det här laget..


Ikväll provade jag faktiskt, trots  löfte till mina systerar att jag aldrig skulle få den idéen, att göra en inpackning av ägg och olivolja. Va faktiskt inte så äckligt och kladdigt som jag trodde det skulle vara. Man blir ju lite nyfiken med tanke på att det är så här man tvättat håret i flera hundra år... Resultat återstår att se imorgon.


Godnatt! Kiss the Rain av Yiruma.


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards