A-Niniz

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Hundar, Kaniner och Hö

Av niniz - 31 januari 2014 12:10

Tja, Tja Bloggen! :P


Idag så är jag äntligen helt frisk! Av någon andledning har jag haft ont i knäna, framför allt i det vänstra(?) Men eftersom jag nästan aldrig haft några problem med mina knän förut så kommer det nog gå över snart! :)


Idag har jag rastat grannens hund Kia, som jag gör varje tisdag och fredag under vardagarna, men idag var något speciellt för Kias lilla kompis Lillo hade stannat hemma så jag fick rasta även henne idag. Men ärligt talat verkade inte Kia gilla när jag gosade med Lillo :P :)


Lenas kanin Nejlika ska träffa Mint nu i helgen så vi kommer förhoppningsvis få kaninungar i början av mars eftersom kaniner bara är dräktiga en månad! Nästa månad ska vi släppa ihop min Förgetmigej med Mint. Förgätmigej har så fina färger i släkten så jag tror hennes ungar kommer bli jättefina! Eftersom både Förgätmigej och Mint är rexpälsade kommer även ungarna bli det. Rexpäls är extra mjuk och en del allergiker tål den.


Vårat hö som vi gjorde i sommras är nästan slut, så det får bli att köpa hö från bonden Benkt. Ja, det är inte lätt att ta in hö till så många djur utan traktor! Vi får jobba med musklerna! Inte ens en sån fin hö-sommar vi hade räckte. Men sanningen att säga hade vi nog inte fått plats med mycket mer hö på loftet än det vi tog in. :D


Jag kommer med bilder senare! :) Ska fortsätta plugga, har ett biologi uppdrag att lämna in innan helgen! ;)


Kram Niniz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards