A-Niniz

Alla inlägg under januari 2014

Av niniz - 24 januari 2014 16:08

Hej!


Jag försöker anpassa utseendet men bloggen vill inte så plötsligt har bakgrund+header försvunnit och går inte att spara. Förhoppningsvis har jag löst det snart, så om bloggen ser väldigt vit och tråkig ut så vet du att jag jobbar på att få tillbacka det... Jaja ;)


Har ni något tips som funkar så får ni gärna kommentera det! Jag är urdålig på datorer :P


Kramar,


En sjukt irriterad Niniz som redan hunnit skälla på datorn i ilskan...

Av niniz - 24 januari 2014 11:52

Hej Allihopa!


Jag har inget emot personer som sminkar sig, men jag tycker det är jobbigt när kompisar man haft kul med helt plötsligt inte kan skoja i snön eller leka eftersom de kan förstöra sitt smink, håruppsättning och så vidare.:(


Men att sminka sig är bara inte...jag. Ibland kan jag böja ögonfransarna, men that´s it. Till och med det kan känns lite konstigt, varför vet jag inte.


Jag har inte, långa, tjocka ögonfransar.

Jag har inte fin, slät hy utan orenheter och ärr.

Jag har inte perfekt formade ögonbryn.



Jag ser trött ut ibland, för att jag behöver vila.

Jag har ärr, för att jag lever.

Mina ögonfransar är som dom är för att jag föddes så.

Jag är ingen fotomodell.



Jag är jag, och jag är inte perfekt, tack och lov.


Ibland när jag känner mig ful, så kan jag tänka att jag i alla fall inte behöver vara rädd för att visa mig utan smink, eftersom det är så alla sett mig... och ingen faller åtminstånde för mig för utseendets skull!


Jag vill vara vacker på insidan. Utsidan kommer ändå så småning om bli förstöd!


Som jag sa: Jag har inget emot smink mer än att det inte är jag, och ibland är tjejer för utseendesfixirade så att de inte kan leva, på riktigt lixsom.


Jag är vacker utan spakel, på insidan!!


Vill avsluta med några bibelord:

"Som en guldring i svinets tryne, är skönhet hos en kvinna utan vett" Ords. 11:22 

"Det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt." 2 Kor 4:18

"Er prydnad skall inte vara något utvärtes, håruppsättningar, guldsmycken och fina kläder..." 1 Pet 3:33



Av niniz - 24 januari 2014 10:16

Hejsan!


När jag var tio år så flyttade jag och min familj till Vanuatu, ett land utanför Australien. Vi flyttade tillbaka några veckor efter jag fyllt tolv år. Här kommer några bilder, som tyvärr inte är jättebra, Om jag får tag på några bätte så pupliserar jag dem här senare, tyvärr förstödes datorn med de flesta bilderna så det är inte många vi har kvar.


 

Jag och Linnea


 

John, Magnus, Morris, Linna, Jag och Elisia


 

Magnus, Linnea, jag, Lena, Elisia, John och vår Nanny Sophia.


 

Jag, Lena och Linnea.


 

Elisia med Nanny


 

Magnus, John, pappa, Lena, Linnea och Jag.


 

Linnea håller i en sköldpadda


 

Elisia och Lena


 

Linnea, lena, John och Magnus.


 

Jag, Linnea, Lena och Magnus.


Mamma, Johanna, Magnus, John, Elisia, Nanny, Lena, Linnea, Caroline och jag.



Arrhh! Orkar inte skriva alla namn, i fortsättningen får ni klara er med bara bilderna! ;)

                    

Av niniz - 24 januari 2014 09:39

Godmorgon!


Arms Wide Open av Misty Edwards handlar om vad kärlek egentligen är. Ett måste att nån gång lyssna på, otroligt vacker! Men lyssna inte på den om du har bråttom, utan nån gång du har tid över och verkligen kan lyssna helt och hållet på den, annars är det liksom ingen mening.



Av niniz - 23 januari 2014 18:41


Missing av Evanescene. Denna låt har varit min favoritlåt ett tag när jag var deprimerad :S Kände mig verkligen så, liksom ;) Så om ni känner er ledsna och bortglömda kan ni lyssna på den här ;) Så mår ni kanske bättre (eller sämre, jag vet inte)

Av niniz - 23 januari 2014 18:24

1. Var vacker inifrån och ut. Riktig skönhet kommer inifrån och kommer lysa igenom!!

2. Försök att själv tycka att du är fin! Om du tycker att du är ful, kommer antagligen andra också att göra det. Detta kan vara svårt, men får DIG att må bättre, och bli vackrare!

3. Inte för mycket smink. Det kan göra att du ser falsk och för perfekt ut, eller kladdigt. Själv föredar jag att vara helt utan smink och tycker mina kompisar är som finast med minimalt eller inget.

4. Ät bra!! Grönsaker, frukt och mycket vatten. Ibland behövs lite kosttillskott, men äter du tillräckligt med bra mat räcker det.

5. Motionera. Får din hy att se mer levande ut!! Håret kan växa fortare, osv. Dessutom är det super nyttigt! Hitta något du gillar att göra!

6. Umgås med personer som får dig att må bättre, om du mår bra så ser du bättre ut.

7. Glöm aldrig att få tillräckligt med skönhetssömn! När su sover läker sår fortare, huden blir finare och du slipper påsar under ögonen.

8. Le! Även om du inte tycker du ser bra ut när du ler, gör antagligen de andra det. Dessutom ser du snäll och vänlig ut och människor blir posetivs inställda till dig.

9. Dansa! Du kanske suger på det, men det kommer göra dig smidigare och graciösare hur klumpig du än är.

10. Prova att använda naturliga ansiktsmasker och så vidare så du slipper kemikalier som i längden förstör. Honung och mjölk är toppen för huden och något de flesta har hemma!


Kram Niniz

Av niniz - 23 januari 2014 18:02


Hejsan! :)


Förra sommaren gjorde jag som de flesta tjejer antagligen gjort någon gång i sitt liv; Jag blev sur på mitt osamarbetsvilliga hår som bara var i vägen och trasslade sig hur jag än borstade. Efter jag fastat i stora grenar (en som mamma fick hjälpa mig komma loss från) när jag gick i skogen två dagar i rad så hade jag ingen nåd med det utan tog fram saxen och chop, chop!! Klippte av håret vid örat. Visst var det skönt, men varje gång jag såg mig i speglen stirrade en ful främling tillbaka. Eftersom mitt hår växer extremt långsamt så får jag ha kort hår ett tag. Så istället för att se allt negativt så ska jag nu räkna upp de bra sakerna med mitt hår!!


1. Jag har inte fastnat i en enda gren när jag är i skogen!! (bara nån liten, kanske)

2. Inte lika trassligt. Bara nästan, men har ändå blivit en förbättring.

3. Har fått tjockare hår, ganska mycket tjockare eftersom jag förut hade väldigt tunt hår.

4. Det är livfullare, faktiskt. Förut var mitt hår slitet, platt, tunt och nästan lite råttfärgat. Nu är det fylligare, har mer volym och konstigt nog så har det mer färg, det är liksom mörkt brunt med lite, lite rödaktig underton... inte grå-brunt längre alltså! dessutom så har jag fått några små söta lockar i slutet av håret, och det har blivit lite, lite vågigt.

5. Sparar tid.

6. Skönare :)


Mitt hår är faktiskt finare! Tror jag haft svårt att se det eftersom (tyvärr) några få av mina kompisar kommenterat att jag borde spara ut det och att det var finare innan osv.


 

Några veckor efter jag klippte håret. Nu är det ungefär en dm längre och lite lockigt, i alla fall om jag inte borstat det! :) Fotograf: Jag 2012


 

Våren innan jag klippte håret. Okej, på sommare var det inte råttfärgat men på vintern var det det. Nu är det inte råttfärgat varesig på vinter eller sommar. Ska lägga upp en ny bild när jag tagit en! :) Fotograf: Linnea 2012



Av niniz - 23 januari 2014 17:37

Saknar er så mycket, längtar till näsa gång vi ses!! Var tråkigt att flytta ifrån er!! I love you <3


 

Sara, Carro, Jag och Filippa. Fotgraf: Linnea 2013


 

Jag och Carro. Fotograf: Linnea 2012


 

Carro, Sara, Filippa, Jag och Linnea. Fotograf: kameran. 2013


 

Sara, jag, Filippa, Carro, Linnea och Jalle. Fotogaf: Kameran 2013


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards