A-Niniz

Alla inlägg under januari 2014

Av niniz - 22 januari 2014 20:56


Söt Night Melody av Origa :) Min lillebror älskar att sjunga den med mig. Godnatt, dröm sött! :) <3

Av niniz - 22 januari 2014 17:47

Hej! :) För er som har långt till närmsta biblotek och läst ut alla böcker ni har hemma, vill jag bara säga detta: Ni är inte ensamma, och jag har ett tips om man inte kan ta sig till biblotek eller har råd att köpa nya böcker... Eller om man helt enkelt vill skriva en egen bok och få konstruktiv kritik?


www.wattpad.com är en underbar sida!! Här kan du gratis läsa andras publiserade och opubliserade böcker så mycket du vill, helt gratis! Tyvärr är många böcker är ofärdiga eller dåliga, men om man letar finns, framför allt på engelska, en del guldklimpar här och där!


Om du själv vill skriva en bok eller se vad andra tycker om det du skriver kan man gratis bli medlem :)


Jättebra sida som jag vill rekommendera! :D



Av niniz - 22 januari 2014 17:18

Hej! :) Mina systrar Linnea och Lena föreslog att jag skulle försöka måla av alla mina gamla klasskamrater. Varför inte? Tänkte jag. Hitils har jag målat fyra av 13, och av de fyra var det bara två som jag inte blev så sur på att jag rev sönder de ;) Här kommer Johannes och Paula. Kommentera gärna på vad jag kan förbättra! :) Bilderna som jag målat av har jag målat av från kort på personerna, eftersom kort står stilla mycket längre än levande personer ;)


   


Bilderna är i A3, (tror jag det heter) Jag har gjort ett "secret message" i varje bild och tänker fortsätta med det, som säger något om personen, hur jag såg personen eller minnen med personen. Förhoppningsvis är de riktigt svåra att klura ut, men inte omöjliga!


Kram Niniz

Av niniz - 22 januari 2014 11:29

Hejsan!


Hösten 2012 köpte jag de två undebaraste getter man kan tänka sig: Jämtflickorna Promise och Peace. De följer med mig på långa prommenader i skogen till korta träningspass där jag är dem snurra, buga, komma på inkallning, gå slalom mellan benen och andra saker getter bör kunna :P De har blivit mina bästa vänner och när de hör min röst ropar de på mig! :D Här är en bild på Peace. Jag ska lägga upp en video på när de gör tricks så fort jag har en kameraman! :)


 


För (1882) fanns 170 000 getter i Sverige, antagligen de flesta gamla lantraser. Idag finns några tusental kvar, och av dem är några hundra almogeraser (gamla raser som är tåliga och klarar det svenska klimatet bra) Dessa är göingegetter, jämtgetter och lappgetter. De är alla utrotningshotade, varav lappgeten, som det finns under 100 kvar av är akut hotad. Jag vill slå ett extra slag för dessa djur. De är underbara!´Om du ska skaffa getter så rekomenderar jag en almogeras. "Svensk latrasget" låter som en gammal latras men är avlad för hög mjölkproduktion och är inte alls lika tålig som de äldre raserna. Nyfiken? se http://www.allmogegeten.se/ 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards