A-Niniz

Alla inlägg den 1 mars 2014

Av niniz - 1 mars 2014 13:36

Hej!


Idag så släppte jag in Förgetmigej i Mints bur. Hon verkade inte jätteglad över att vara där först, men nu har de blivit kompisar :) Eller, ska jag säga "friends with benefits" istället kanske :P Hon ska tiLlbringa en natt eller två med honom innan hon flyttar till sn nya bur.


Jag har städat Timjans bur nu och även passat på att städa Hopes. Timjan ska bo i Förgetmigejs gamla bur, Hope i Timjans och Förgetmigej i Hopes eftersom den buren lämpar sig bäst att föda kaninungar i. :)


Den 21 den här månaden kommer en gammal kompis hit med sin kaninficka Chibusa. Även Chibusa ska få ungar med Mint. Om vi har tur kanske vi får köpa en hane av deras ungar  att sedan att ha i vår avel. Chibusa är nämligen lite speciell. Chibusa är min lillasyster Lenas kanin Ice-Creams dotter. Och Ice-Cream var den mest godhjärtade och söta kaninen i världs historien tills han dog förra året, av chock efter han hade på något sett lyckats ryma från sin bur på natten. Som tur var så hann han få två kullar innan dess (med Cosmo och Usagi), och av dem så behöll min kompis Usagis unge Chibusa. Det är så kul att hans gener får leva vidare, och såklart önskar vi att åter få in "Ice-Cream blod" i vår avel igen XD


Nu har jag tyvärr en del lördags städning att göra, så vi hörs senare :)


Kram Niniz

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards