A-Niniz

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av niniz - 11 mars 2014 14:06

 

Av niniz - 11 mars 2014 14:01

Två bilder lillasyster knäppte! :)


   


Stackars lille Zack blev stångad av baggen idag när vi vänjde honom vid fåren :( Så nu får han inte vara där förren han blivit större. (Zack alltså) Vår bagge var verkligen en ängel förra året och nu vågar jag knappt gå in i fårhagen! Usch! :o Tur att man har stängsel :P


Kram Niniz

Av niniz - 11 mars 2014 13:54

Haloj :)


Jag kanske åt en glass idag... Kanske även en igår.... :D Kanske fem förra veckan på tre dagar... :P :D


Jag har fått en ny favorit glass! :) 


Det är en ny sort som kostar 3 kr/styck om man köper den i 4 pack. Med belgisk choklad! :D Jag ÄLSKAR choklad så...Ja ;) MUMS :D


       


Kram Niniz


Av niniz - 11 mars 2014 13:37

Hej!


I höstas försvann en av våra gula hönor, den minsta och, som jag nämt tidigare, min favorithöna. Sorgsna tänkte vi att ett rovdjur måste tagit henne. Eftersom flera andra unghöns försvunnit åt räv på bara några dagar så stängde vi i dem för vintern, även om vi helst sett den lösa året om. Men den lilla gula hönan blev inte uppäten. Flera veckor senare så hittades hon väl gömd under trappan till ladan. Under sig hade hon två små kycklingar (som pep väldigt!) och några ägg. Eftersom kycklingarna lät så flyttade vi försiktigt in dem, äggen och den gula lilla hönan så att de inte skulle bli uppätna. Tyvärr övergav hon äggen, men tog hand om kycklingarna. Några dagar senare hittades ena kycklingen en morgon dränkt i vattnet. :( 


Men en klarade sig. Trots att hon är den enda hönan som kläcktes utomhus som vi har så är hon rädd för att gå ut. 

(Precis som alla våra hönor var i början innan de lärt sig att det fanns en värld bakom hönshusets väggar)


Så den här morgonen fick jag hjälpa henne ut igen till resten av flocken. Hon är ganska skygg så att hon heldre låter mig fånga henne än gå ut säger en hel del. När hon väl är ute är hon hursomhelt jättenöjd :D


     

Jag har fångat den rädda lilla hönan och bär ut henne till sina kompisar.




Den rädda lilla hönan är inte så rädd så fort hon kommit ut. Tuffare än somliga tror!


 

 

     

Den lilla rädda hönan som inget namn än fått, får vara fotomodel för ännu en bild innan jag släpper henne lös.



   

Den lilla hönan springer de sista meterna till sinna vänner och gömmer sig bakom pappa Tupps skyddande vinge. Strax efteråt sprätter hon i marken som de andra!


Kram Niniz



Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards