A-Niniz

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av niniz - 13 mars 2014 21:44

 

Av niniz - 13 mars 2014 16:52

Hejsan :)


Nu är det två år sedan jag, lillasyster Linnea och pappa var i Israel. Det är inte klokt vad tiden går fort! Rekommenderar alla som har möjlighet att åka det för det var så häftigt!! :) Här kommer lite bilder! :D


  

Jag badar i döda havet :) Man flyter som en fligolitbit!



 

Jag tittar ut över Jerusalem. (Eller... Just nu i kameran :p )


 


Jag och Linnea tittar mot Jerusalem.


 

Vi träffar en söt liten åsna vi måste klappa!



 

Jag och Linnea försöker stå modeller ut mot floden Jordan. Men, den starka solen blir oss övermäktig (kan man säga så?) och tvingar oss till att nästan helt blunda medans vi försöker kisa mot kameran.


 

Döda havet sjunker med ca en meter per år (!)


 

Både jag och Linnea fick provrida en dromedrar. På bilden syns Linnea.


 

Vi vandrar längst döda havet för att kolla på grottorna där Döda Havs Rullarna hittades. Det är varmt. Tro mig!


 


Jag och Linnea på väg in i grottan man tror Jesus låg begraven i.


 


Vi är i den!


 

Klagomuren, från avstånd, man fick inte ta kort där inne om det inte var en speciell dag. Säkerhets något ;)


 

Dager-Mines!! Vi åkte längst gränsen till... Äh, vad de nu hette. XD



 

Vackra Linnea! <3


Vi står nu med ryggen mot trädgården Getsemane, där Jesus för 2000 år sedan tillfånga togs. De älsta träden här var flera hundra år gamla, men inte riktigt så gamla som själva trädgården ;)


 

Vi spenderade jättemycket tid i bussen när vi skulle åka från plats till plats... Något måste man ju göra, varför inte en tävling i fulaste grimaserna? :P Visst är jag vacker? :P


Kram Niniz





Av niniz - 13 mars 2014 16:47




Hej! :) Kolla vad jag hittade i bäcken! XD

 


Kram Niniz

Av niniz - 13 mars 2014 16:46

My Heart is Broken- Evanescence

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards