A-Niniz

Alla inlägg under april 2014

Av niniz - 29 april 2014 11:41

Hej!


Min bästa kompis Caroline var här i hegen. Det var jätteroligt att se henne igen.

Just nu har jag massa matte att göra.... Så vi ses senare! Kanske :P


 


Visst är hon söt! :D


Kram Niniz

Av niniz - 28 april 2014 16:21

Misunderstood-AJ Michalka


Jättebra låt som finns med en jättera film!





Och här kommer en trailer på filmen som hör till; Grace Unplugged. Rekommenderas stark! Såg den med min kompis Carro i heglen :D



Kram Niniz

Av niniz - 24 april 2014 16:42

...och jag önskar mig en KAMERA!!! Blir galen på min mobil kamera som nu dessutom flippat ut... Och just det, mobilladdaren är borta!! :@


Jag när jag förstår matten: Jag ÄLSLKAR matte!!! :D :D *räknar flera timmar utan att tröttna och får gjort massor*

Jag när jag inte förstår (och inte kan få hjälp) Jag HATAR matte!! VARFÖR!? *sitter och stirrar på samma tal timme efter timme medan paniken växer över att jag inget får gjort*


Kram Niniz

Av niniz - 23 april 2014 12:13

 

Av niniz - 22 april 2014 21:32

Hej igen! Det var på tiden...


Hoppas alla har haft ett skönt och roligt påsklov!

Jag spenderade mitt hemma med familjen. På påskafton var farmor och farfar här och sedan så har mormor hälsat på också. Nu har lammningen satt igång ordentligt. Jag LOVAR att jag SKA ta bilder. Nån gång... :P Jag har faktist tagit några, men det blev dåliga... Åter till ämnet. Alla tackor utom en (ev. två) har lammat och vi har sex friska små lamm nu. Tyvärr -fast inte så tyvärr ändå- så har vi fått ett flasklamm om halsen även i år. Den har gången var det Ulla som bara ville ta hand om sitt först födda lamm. Då bokstavligen hela flocken förutom baggen stångade honom får han bo för sig själv tills han växt till sig, och matas 4-5 gg/dagen. Eftersom han överlevt i fyra nätter nu så kommer han troligen klara sig. Söt är han i alla fall! Eftersom hanska slaktas har han inte fått något ordentligt namn, men jag kallar honom Lambert, efter en låt om en lejonunge... Låter ologiskt. Hm, de som sett filmen vet vad jag pratade om! Her Lejonungen hamnade av misstag hos fåren och alla förutom hans "mamma" stångade honom och det passar precis in på lammet så... Lambert får det bli!!


Jag har även varit i skolan i Torsås där jag träffade flera underbara elever som jag blev jättebra kompis med (Har ALDRIG fått kompisar så fort förut!!!) Mest vän blev jag nog med Cornelia och Ashi. :) De är underbara!!!

Jag åkte dit på Söndagen då det tar runt 8 timmar att komma dit med tåg/buss. På Måndagen i skolan gjorde vi först biologi labration. Till det kom jag en timme försent...  För jag tog fel buss! trots det frågde jag noga chaffören om bussen var rätt när jag visade min billjett och pekade dit jag skulle. Sedan hade vi Idrottstenta a lá nästan 5 timmar. Då skulle vi testas i dans, styrka, kondition, rörlighet, bollkänsla, orientering och... orka nämna allt. Kortfattat: Vi gjorde väääldigt mycket. Jag hade tränings värk i flera dagar efteråt! Men vad det var kul! Har verkligen saknat att ha en "vanlig" idrottslektion med elever och lärare.


Sedan... Så har jag varit förskyld och idag var jag hos tandläkaren. På fredag kommer min bästis Caroline!! Saknar henne otroligt mycket...  Hoppas hon gillar lammen. Och getterna! Och Zack...


 

Ett mer eller mindre misslyckat kort på Melinas tacklamm. Fler bilder kommer.


Kram,


Niniz

Av niniz - 4 april 2014 12:37

Hej!


Det var ett tag sen sist. Men, ja, ibland är det bara så. Att man inte hinner!


Förra helgen var en gammal kompis här och parade sin kanin, Chibusa med Mint. På sommarlovet ska vi förhoppningsvis åka och hälsa på honom och hans kaninungar!


Nu åter till ämnet i detta inlägg:


I måndags (eller söndag kväll?) så hittade jag och John massa grodägg! Eftersom det är tillåtet att föda upp grodägg till grodor om man släpper ut dem när de är vuxna där de hittades, (entligt undantags reglerna på naturvårdsverket) så tag vi hem en äggklase, och la några utomhus i en liten balja med vatten, och några inomhus i en glasburk. I förrgår började ynglarna som är inomhus kläckas så igår gjorde jag iordning ett fint litet "akvarium till dem med vattenväxter, alger och stenar som de kan klättra upp på när de blir större! Det verkar som de flesta ynglerna överlevt för det kryllar av dem! De som bor utomhus har inte hunnit bli yngel än. Jag provade att mata dem med kokt maskrosblad men de verkar inte vara så hungriga än, eller så äter de helt enkelt heldre algerna!


Kommer uppdatera hur det går för mina små grodyngel! Men här bjuder jag på några bilder med lite halvdålig kvalitée.

                         

Haha, ja det är svårt att se ynglerna på bild. :P Kanske kan filma... Syns bättre när de rör sig, än så länge är de ju så små att man inte kan utskilja huvudet tydligt. 


Men det hände något annat den första april... Vi fick årets första lamm! Den stolta mamman är Melina, som fick tvillingar detta året med. Bilder kommer inom snar framtid!


Kram


Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards