A-Niniz

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av niniz - 11 maj 2014 21:44

The Voice av Celic Woman


En sång jag stötte på av misstag för några dagar sedan. Annolunda från min "vanliga" musiksmak men otroligt vacker! :D


Kanske ska leta upp fler liknande låtar? :D


 


Kram Niniz





Av niniz - 11 maj 2014 21:43

 

Av niniz - 11 maj 2014 21:19

Hej!


Nu bor dessa små tussiga pip-leksaker hos oss. Ja, det är i alla fall vad Zack tycker så vi håller de noga borta från hans alltid lika hungriga gap. 6 stycken söta små gässlingar som är 6-2 dagar gamla kom till oss igår. Rasen heter vit lantrasgås med hätta om jag fått det rätt... ;)så när de blir stora kommer de få en lustig "bula" på huvudet. Nu bor de i gåshuset med en tempratur på 35 grader tils de vuxit sig större. :D


  

Gässlingarna får bo i en kartong så de inte kan kamma för nära elementet och bränna sig....


 

Jag lovar, det är inte lika mörkt som det ser ut :@

Jag har upptäckt att det inte finns några bilder på denna gåsras på google, och ingen fakta heller (!), så jag drog slutsatsen att de antagligen var så ovanliga att inga kort fanns på dem, eller att de var så vanliga att ingen brydde sig om att ta kort på dem.... Eller att gås-ägarna ville behålla sina gäss för sig själva, gömda för omvärden :P Om inte rasen är påhittad? :P (Nä, den fanns med i EN lista av gåsraser faktiskt)


 

De får havre, korn, gräs och vatten i fri tillgång och även ett mosat hårdkokt ägg... Det ska i alla fall vara bra för kycklingar :P Hoppas gässlingar också mår bra av ägg :P


 

De här blir det vaktgäss av när de blir större! Hur ska vår stackars släkt från staden nu våga komma på besök? Baggen var läskig nog :P


Vi fick även två gåsägg och två ankägg på köpet.

 

Gåsägg


  

 

Storlekskillnad; gåsägg, ankägg, köpe (höns) ägg, ägg från våra höns


Fler bilder kommer när det blir fins väder så gässlingarna kan vara ute och jag kan ta några fina bilder i solsken och gräs :D


Funderar även på att lägga ut en video på youtube som visar gässlingarna allt eftersom de växer :)


PS. Tackan Natasha har fått två söta tacklamm! Trots förra årets problem med henne tar hon bra hand om dem i år. Speciellt ett lammen är söt. Hon har en vit stjärna, vit nos och är vit i öronen. Så gullig! <3 Måste ta bilder på dem snart :o


Kram,


Niniz



Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards