A-Niniz

Alla inlägg under maj 2014

Av niniz - 7 maj 2014 15:54

Fast jag vet inte riktigt varför. Det blir pinsamt vad jag än gör ändå XD


Kram Niniz

Av niniz - 7 maj 2014 15:51

 

Av niniz - 6 maj 2014 11:27

Bleed av Evanescene. Jag vet-Jag är galen i Evanescece :P Men... De är ju bäst!



Kram Niniz

Av niniz - 5 maj 2014 20:41

Jag vill bara säga att min farfar är en av de mest underbara personerna som någonsin har, och kommer leva på denna jord! Han är envis, arbetsam och så mycket... farfar. Jag älskar dig farfar! Jag kan inte tänka mig ett liv på denna jord utan dig. Du är en av de absolut viktigaste personerna i mitt liv.


Som 83 åring byggde han om våran altan.


Som 89 åring åkte han Paddan med mig i Göteborg, och med flera av mina syskon i tur och ordning.


Och nu- som 93 åring, åkte han in akut med ambulans till sjukhuset för hjärtproblem. Och vad är en av de första sakerna han säger till doktorn? Jo, han frågar om han inte kan få åka ut från sjukhuset imorgon för du ska han på kalas... Min lillebrors kalas.


Jag kommer aldrig glömma dina berättelser från din barndom om era 20 vita kaniner med röda ögon, hur din bror Tor brukade bråka med tuppen eller alla gånger vi gått i skogen och plockat blåbär tillsammans. Inte heller alla gånger du grälat på mig och mina syskon, alla cykelturer och alla sommrar du varit hos och och badat. Hur du drog mig den kilometern till skolbussen i snöstorm. Och någon gång... Ska jag försöka hitta dina gamla stövlar i skogen som du visade för mig som 7-9 åring. Om inte, så kan du vara säker på att jag planterar dit två nya.


 


JAG ÄLSKAR DIG FARFAR!!!!!


Kram Ninz

Av niniz - 5 maj 2014 20:23

Hej :)


I fredags så hade min gamla skola Letebo öppet hus så jag var där med mina småsyskon :) De hade ponnyridning, ansiktsmålning, tipsprommenad, lotteri, hoppborg med mera ;) Jag passade 6 åriga Elisia när mamma var och handlade så vi bestämmde oss för att bli ansiktsmålade! Hon blev en söt lila fjäril, som jag tyvärr inte hann ta kort på, och jag fick bli batman... eller batgirl!


Mina syskon påpekade att målningen fick mina ögon att se annolundare ut, typ ljusare. Så jag bestämde mig för att kolla in detta och de hade verkligen rätt! De ser inte alls lika bruna ut utan både ljusare och grönare :D Vad lustigt! Det var jag tvungen att föreviga så jag tog ett par kort och märkte att jag dessutom ser ut att skela... Kanske dax att kolla upp synen gen? Jag är något översynt nämligen :o Men eftersom mina ögon såg så "coola" ut så behöll jag målningen när jag skulle till Ungdis. För att få en mer dramatisk "look" (haha :P) Så målade jag i målningen och ännu någrannare runt ögonen med en kajal penna. (Japp, jag äger en! De är utmärkta till att göra skäggstump med när jag klädde ut mig till kille på maskeraden. Något jag borde göra en guide i! Det gick förvånadsvärt bra!) tyvärr tog jag inte kort när jag hade eyeliner och målningen var ännu svartare. Men här kommer bilder på ursprungsmålningen som min kompis Hanna fixade på skolan!


               


Som sagt... Såg bättre ut efter jag målat i med kajalpenna! Men visst ser ögonen ljusare/grönare ut? La ni märke till att jag skelade? Usch!        


Kram Niniz

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards