A-Niniz

Alla inlägg den 20 juni 2014

Av niniz - 20 juni 2014 20:20

Glad Midsommar!


De senaste åren, sen vi flyttade, så har midsommar inte riktigt firats på samma sätt. Förrut brukade vi alltid ha kalas med släkten; och tårta, jordgubbar, dans, glass och midsommarstång. De senaste tre åren, har vi firat midsommar på olika sätt. I år åkte vi till stranden, åt Mc Donaalds mat och godis. Ingen midsommarstång, ingen dans... Inte ens

 en enda jordgubbe! Men det finns en sak som alltid varit samma varje år. Varje midsommarafton har jag närmligen, så länge jag kan minnas, plockat 7 blommor som jag lagt under kudden jag sover på för att drömma om min framtida kärlek ;) Och jag har ALDRIG drömt en enda dröm på midsommarsnatten! Ja, tills förra året då. För då drömde jag tre olika drömmar, men bara EN person fanns med i alla tre drömmarna...


Jag kan alltså knappt vänta tills jag ska få sova, och jag hoppas så att jag ska drömma om någon! Tänk om jag drömmer om samma person som förra året? Faktum är att jag redan plockat sju blommor. :)


Så jag tänkte dela med mig av en lista på HUR jag plockar mina 7 blommor på midsommarsafton :)


1. Det måste vara 7 blommor.

2. Det måste vara sju olika sorters blommor. Inte samma av två eller flera sorter! En vitklöver och en rödklöver är OK men ska undvikas, då de är så lika varandra.

3. Välj alltid vilda blommor framför framodlade. I nödfall är det Ok med "tama" blommor.

4. Det är bara DU som får plocka dina blommor.

5. Alla blommor måste vara friska och fina. Inga gamla blommor!

6. Ta så många olika färger som möjligt, detta är dock det minst viktiga av stegen.

7. Om du vill kan du klättra över sju grindar också, men själv brukar jag stunta i det :)


Lycka till med dina sju blommor! Dröm sött ;)


Extra många midsommarkramar, Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards