A-Niniz

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Balsammetoden :)

Av niniz - 26 juni 2014 20:53

Hej allihopa! :D


Nu var det snart två veckor sedan jag tvättade mitt hår med schampo. Jag har nämligen bestämt att prova på balsammetoden- en metod som går ut på att bara tvätta håret med siliconfritt balsam :)  En metod som först utvecklades för lockligt hår, som ofta är torrare än rakt, men som visat sig funkera på alla håtyper! Jag orkar inte beskriva hur och varför det fungerar, men är ni nyfikna kan ni kolla in http://lockig.se/index.php/bm/balsammetoden och ett jättebra blogginlägg om balsammetoden här: http://blogg.zarah-lou.se/balsammetoden/


Det jag orkar berätta om (och tänker, vill och ska berätta om :P ) är hur mitt hår förändras efter balsammododen (även kallat BM) Redan efter första tvätten med BM systes stor skillnad. Mitt hår var glansigare, mindre tort och lättare att borsta. Dessutom var det riktigt rent! Mitt hår blev inte fortfare fett-snarare tvärt om :o Den här veckan har mitt hår råkat på lite missöden därimot. Men inte pga BM. Jag lyckades nämligen få ganska rejält med grankåda i håret. Och här funkade inte BM! Efter lite googlande så fann jag att olja fungerade för att få bort kåda och strax därefter dränkte jag håret i olivolja. Mycket riktigt-kådan försvann. Men att tvätta ur oljan ur håret med BM var en annan historia. Det blev "någolunda" rent, nästan. Så idag tvättade jag håret med bakpulver+vatten och poof! Nu är mitt hår rent utan att jag behövde använda schampo! :D


Kram Niniz :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards