A-Niniz

Alla inlägg under augusti 2014

Av niniz - 16 augusti 2014 23:15

                             

Haha visst lyckas jag se läskig ut ^^



Kram Niniz


Av niniz - 16 augusti 2014 23:02

 

Av niniz - 16 augusti 2014 22:59

Behind These Hazel Eyes-Kelly Clarkson

Av niniz - 16 augusti 2014 22:35

Hej igen! Jag var nära med att börja blogginlägget med "Kära Dagbok..." Men hindrade mig i sista strund :P


Ja... jag är inte mycket av en regelbunden bloggläsare-oftast hitta jag en blogg, läser jättemycket i den, för att glömma bort den dagen därpå och kanske hitta den igen några månader senare. Men vissa besöker jag oftare...


Här kommer i alla fall mina favoritbloggar


http://gardsbacken.blogspot.se/  Det här är en blogg om en liten gård med får, höns, häss, hundar och en väldigt speciell vallande kanin, men även odlig och recept till viss del. För er som mig är intresserade av djur och många foton på djur och ja, gårdsliv.


http://flodesliv.wordpress.com/  Det här är min gamla klasskamrat Patriks blogg, i den skriver han dikter osv. Nyupphittad för mig, men verkligen läsvärd. Så imponerad av att han kan skriva så! Visste liksom inte att killar(nu förtiden) kunde skriva sånt... Önskar mina dikter var bara i närheten av hans. Jättevackra dikter! För dig som gillar att läsa sånt :D Jag visste ju att han var duktig på (allt?) men inte att han var så duktig! :D


http://www.nattstad.se/Caaroliiinee  Min bästa kompis Carros blogg. En hel del musik och filmtips, men även dagens outfit och sånt. Många bilder och korta texter. Generellt sätt tillhör den inte min ultimata läsarblogg, men gillar hennes ändå. Det bästa med den här bloggen är nog ändå att ni kan få se mitt vackra face då och då :P


http://vickansfoton.blogspot.se/ En gammal klasskamrats systers blogg! Som ni ser är de flesta bloggar jag läser från bekanta. Har ni tips på bra bloggar, kommentera! Mycket bilder, lite text.


http://www.tibell.nu/ och så klart får vår gamla familjeblogg vara med... Med betoning på gamla. Om man tittar längst bak finns det roliga grejer och bilder från när vi var i Vanuatu, men nu? Nä. Inga bilder, bara tråkiga inlägg från mamma och pappa om politik och sånt. Väldigt sällan uppdaterat. Kan bli intressant om vi skulle flytta utomlands igen.


http://levmerpamindre.blogspot.se/ En bra självhusarblogg! Djur, foton, odlig och så vidare. För mig en självklar favorit! Riktigt bra blogg!! Mycket läsvärd om du har tankar på djurhållning eller odling.



Kram Niniz


Av niniz - 15 augusti 2014 22:00

.....och snart kommer fler!! :P


     

Kram Niniz


Av niniz - 15 augusti 2014 21:14

Beautiful Mess- Miranda Cosgrove

Av niniz - 15 augusti 2014 21:09

Hej!


Nu är jag hemma igen, efter flera underbara dagar i Göteborg hos armor och farfar :) Idag kom pappa och de äldre syskonen och hämtade mig, och sedan tillbringade vi dagen på Liseberg. Det var no tre år sedan jag var där. 

Jag åkte bland annat Helix, Kanonen, Atmosfear, Balder och den gamla favoriten Slänggungan! :D Fast min favorit nu är nog Kanonen tror jag... Svårt att välja! :P Jag hade i alla fall jättekul :)


Kram Niniz

Av niniz - 9 augusti 2014 20:21

Tjaba Tjenare! :D


Nu har jag kommit hem från Lidköping där jag tillbringat flera underbara dagar tack vare mina fantastiska kompisar!


Bilder kommer snart, men det här har hänt: 


På onsdags eftermiddag rullade vår buss in i Lidköpings resesentrum där min kompis Carro och min lillasyster Linneas kompis Hannah stod och väntade. Sen åkte jag hem till Carro :D


Dagen därpå gick vi på en fin promenad till sjön badade i Carros pappas varmvattenspool, och sedan tog vi moppebilen som Carro körde till Lidköping där vi träffade Filippa, Sara och Linnéa (Inte min syster) på stranden! Där badade vi, pratade, spelade fotboll, tog kort och såklart grillade vi oxå! :) Vi råkade dock placera oss nära ett getingbo och Carro var den olyckliga som blev stucken. Mina mordiga vänner dödade ändå sex getingar totalt :P Jag ja.. gjorde ingen nytta :P Vattnet var iskallt (verkligen kallt!) men uppfriskande! Därefter åkte vi ett par varv runt torget och Carro visade mig staden! :D Jag fick känna mig sådär cool när vi åkte i epatraktor med hög musik :P


På torsdagen så träffade vi Jenneiy och hennes bror Lars vid skaven där vi badade med min lillasyster Linnea och Hannah :) Där var vattnet mycket varmare och riktigt skönt! Var så kul att bada på gamla favoritbadstället igen

Och idag så åkte jag hem :'( Men hann med lite kul i alla fall. Vi tog bussen till Grästorp och Carro följde med då hon skulle på en festival där :) Då det visade sig att vi hade en del väntetid och festivalen låg precis intill tågstationen så gick även jag och Linnea på festivalen! :D Där åt vi sockervadd och åkte karusell! sedan fick vi springa för att hinna med tåget till Horred.... Men vi hann med!


Ja.... man kan nog säga att jag har haft några av de bästa dagarna i mitt liv och längtar redan tillbaka. Visst var det kul att komma hem och se att getterna och kaninerna fortfarande lever, men den här gången kommer jag inte säga "Borta bra men hemma bäst"


Återigen, tack till Carro och hennes familj som jag fick bo hos, Sara som betalade för grillkvällen, Filippa för alla skratt, Linnea för att vara en bra kamerakvinna, Jenneiy för att hon tog tid att vara med oss och Lars för att han följde med :) Det var så roligt att se er allihop igen! <333


Kram Niniz



Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards