A-Niniz

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av niniz - 20 oktober 2014 21:29

Hej!


Vi ska ganska snart ha maskerad på våran Ungdomsgrupp coh jag bestämde mig ganska fort att jag skulle prova på att klä ut mig till Disneys Snövit! Alltså beställde jag en riktigt snygg (billig!) klänning och har nu när tiden börjar närmat sig leta efter youtube smink tutorials. Och snart måste jag nog åka till Gekås Ullared och köpa smink i tid-kanske är bra att ha lärt sig sminka sig först innan man klär ut sig... (Jag varken äger ngt smink eller kan sminka mig) (Okej, jag har en concealer någonstans då) Men jag hittade dessutom jättehäftiga sminkningar för alver, älvor och en sjjöjungfru. Om jag nu inte hade förhastat mig så hade jag troligtsvist ändrat mig och klätt ut mig till en sjöjungfru men jag kommer defenetivt inte ha köpt en maskeradkläning för att låta den ligga! Så... kanske blir jag en sjöjungfru nästa år? Delar med mig av videona jag hittade. Jag fullkommligt älskar ögonsminkningen och den generösa mängden glitter som används i videon om älvan och sjöjungfrun. Ser ju ut som en häftig mask! Jag undrar om jag ändå inte möjligtvis skulle kunna klä ut mig till en maskerad glitter Snövit trots allt? Viiiiilll glittra :D <3 Snövit med en glittrig mask? Vad tror ni? Tror någon att det skulle vara en bra idée att klä ut sig till Snövit men använda någon liknande sminkning som görs i de andra klippen? eller bör jag helt enkelt bita ihop och vänta till nästa år? Kommentera gärna! ALLA sminktips är varmt välkomna. Som sagt, jag är nybörjare innom smink.


SNÖVIT



SJÖJUNGFRU



ÄLVA



ALV


Kran Ninz


Av niniz - 20 oktober 2014 21:25

Det här måste väl vara den romantiska filmen för småbarn? Älskar låten och kan titta på filmen själv :P

Tummelisa/Thumbelina


Let Me Be Your Wings




Av niniz - 20 oktober 2014 21:17


Det är mitt sätt att släppa ut negativa känslor, mitt sätt att gråta. Jag har svårt att släppa ut känslor i form av tårar (Gråter EXTREMT sällan, handlar om några gånger per år max) och sorglig musik jag känner igen mig i får mig att må bättre. Dessutom känns sorglig musik så mycket djupare och medningsfullare än glad musik!


Generellt kan man säga att jag lyssnar på den musiken jag "känner mig". Men jag lyssnar helt enkel oftare på musik när jag känner mig nere.


ALLA mina favoritlåtar är inte sorgliga; en låt med extra bra "beat" eller på att annat sätt har text som tilltalar mig är oxå bra! För det mesta "kräver" jag dock att musiken har bra text. Flera svordomar, "äcklig musik" (läs sex, liknande) eller FÖR sorgliga (själv deskrutiva, hatar världen) låtar gillar jag inte. Även om jag kan vara mkt förtjust i mental låtar så gillar jag INTE "beast and beauty" låtar där killen "vrålar" med några få undantag. Usch! Är ju bara fult!


Just nu är några av mina favoritartitsrer/band

Evanescence-Otroligt vackra, djupa låtar. Känner lätt igen sig i texterna. Nästan alla låtar är extremt bra.

T.ex My Last Breath, Taking Over Me, Going Under
Within Temptation- Vackra, sorgliga låtar. Dock inte lika djupa och lätta att känna igen sig i som Evanescence men riktigt bra.  T.ex Aquarious, Angels, Blue Eyes
Natalia Kills- Riktigt bra "beat" (Bra danslåtar!!) och även en del bra låtar (och ganska många sämre att rensa ut) Kan ha skumma offentliga videos på youtube så rekommenderar starkt textade videos så man kan fokusera på texten.

T.ex Wonderland, Zombie, Activate My Heart
Miranda Cosgrove- Gladare  låtar, mest om kärlek. T.ex It's Disgusting, Adored, Bam


Eftersom jag har benägenheten att sönderspela vissa låt så växlar mina favoritlåtar/artiskter snabbt. Men några månader senare är den bra igen :D


Kram Niniz

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards