A-Niniz

Alla inlägg under november 2014

Av niniz - 25 november 2014 21:26

Av niniz - 25 november 2014 21:19

 

Av niniz - 25 november 2014 21:09

....det var ju lovat så :P ;)


 

 

 

 

 


Och jag har hunnit måla ännu fler bilder så om ni gillar min "konst" :P Så kommer mer innom rimlig framtid! Ska bara hinna ta fram kameran och knäppa lite bilder ;)


Kram Niniz

Av niniz - 25 november 2014 20:49

Nu märks det äntligen att det börjar bli vinter :) Det har varit några rejäla frostnätter och jag har varit tvungen att ta in gässen för vintern <3 Älskar hur mina gäss är så snälla och mysiga! Även om jag aldtig trodde på de extrema berättelserna om agressiva gäss så visste jag inte att de kunde vara så här snälla.


Nu när kylan kommit kan jag börja träna getterna igen. På sommaren är de alldeles hopplösa, löv och buskr är ju godare än havre så ingen ordentlig träning har blivit av. Nu är de mer samarbetesvilliga och har börjat ropa på mig (eller mat?) så fort de ser mig. Så fort jag får tid är det dags att fortsätta jobbet med att köra in dem jag började med i våras. Dessutom har jag äntligen lyckats sina den nu så jag slipper mjölkningen. (Vilket är mindre trevligt i kylan)


Ja... annars så hade min datorladdare lagt av därav de sparsamma uppdateringarana. Först idag kom laddaren vi beställde på nätet och skolarbete och bloggande är i full fart! Jag har gjort två prov idag och håller just nu på med engelska, historia och samhällskungskap.


Och just det ja!! Dansuppvisningarana måste jag ju berätta om! I lördagas hade jag min första dansuppvinsning. Och har, och hade två till på söndagen. Jag dansar i både modern dans och balett så har blivit en del dansande över helgen. :) I baletten är vi sminkade till dockor och i den moderna dansen så ha vi mer eller mindre sotade ögon, svarta läppar och svarta prickar från pannan till näsan. Just det, pinnar i håret oxå XD Jag var tvungen att åka tågen sminkad som en docka för att tidsschemar var så tjajt (ja, bildbevis kommer) och jag fick en del lustiga miner XD För att vara mig, så gick dansuppvisningarana riktigt bra. Jag gjorde bara bort mig en gång i baletten... Vi skulle stå stille tills det först blev mörkt och sedan draperiena dragits igen, men jag började gå när det blev mörkt eftersom jag blandade ihop det med den modern dansen då vi går när det blir mörkt... Sedan började draperierna dras igen, och jag stod och tvekade på om jag skulle fortsätta gå eller gå tillbaka och ställa mig på min plats... Det skulle inte varit så farligt om det inte varit så att jag står längst fram i mitten i slutet.... Pinsamt. Så... jag har två till dansföreställningar på den lördagen som kommer oxå, och egentligen ännu en på fredag, men kan inte åka då eftersom det inte går ihop med tågtider alls.


Kram Niniz

Av niniz - 25 november 2014 20:45

Pain-Nightcore


Av niniz - 25 november 2014 20:04

Okej, det var inte jag själv som hittade den här anime serien utan en kompis till mig som föreslog den. Men det är den första anime serie jag sett färdigt! Och ja... namnet. Det svider nästan i ögonen att läsa det. Jag tänkte direkt på någon balletdansande sagofilm som egentligen bara treåringar uppskattar.  Om inte en kompis föreslagit filmen, skulle jag aldrig sett den eller gett den en chans. Och för att vara ärlig satt jag mest och himlade med ögonen eller skrattade åt att min kompis kunde gilla den filmen i början. Och det var precis som jag väntat mig- balettig, romatisk, sagolik och otroligt overklig. Töntig?  Men bra. Sjukt bra! Otroligt mega bra! Så bra att jag mer eller mindre är besatt av den :P Jag gissar att namnet på serien skrämmer bort minst 90% som egentliogen hade gillat den om de barra gett den en chans. Och jag vet inte om det är värt att jag försöker beskriva vad den handlar om här. Det kanske skrämmer bort ev. intresserade ännu mer. Sagan är... barnslig men den är berättad otroligt bra! Den fick mig att både skratta och gråta :P Så jag rekommenderar bara er att se den! Dessutom fick jag min första filmcrush någonsin på supergulliga Fakir <3


Men visst, jag berättar lite om den ändå....


PRINCESS TUTU- Filmen om när sagor och verklighet möts...


En prins med ett förlorat hjärta

En riddare som försöker förändra ett hemskt öde

En ung tjej som desperat söker kärlek och är villig att ta till vilka medel som helst

En sagoskrivare som leker med människors liv

Och huvudpersonen; en väldigt speciell anka.


En saga om balett, romantik, passion, uppoffring, att aldrig ge upp, tro på människor, massa pinsamma händelser och om att slåss för vad som är rätt


Filmen lär dig bland annat att du kan förändra ödet och framför allt:


"Never judge a story by it's cover, nor by it's title"


Sätter dessutom in en låt med vidioklipp och bilder från filmen <3 Klippet är något missvisande (om inte mycket missvisande) från hur sagan går... Men är man en "Fakir Girl" så är man :P



Serien finns att se dubbad. gratis online, bla annat på;


http://www.watchcartoononline.com/anime/tutu-english-dubbed

http://www.dubbedanimestream.com/princess-tutu-episode-1-english-dubbed/


...och massa andra sidor :)


Och ge filmen minst tre avsnitt innan ni bestämmer er att den är tråkig och hopplös! (Varje avsnitt är ca 20 min)


Kram Niniz


Av niniz - 15 november 2014 22:22

Ja, det har varit lite sparsamt med uppdateringarna i bloggen. Det beror mest på att jag ligger efter i skolarbetet och har haft så mycket att göra, men har även haft lite bloggtorka :) 


Såå... idag har jag mest jobbat på ett jättetråkigt engelska uppdrag, och flyttat fåren och getterna... Och haft en lång sovmorgon :) Så jag har väl inte gjort något jätteinteresant att dela med mig av :P


Jag har kommit på att det är lättare (och roligare!) att skriva listor, så det kommer ni nog se en hel del av nu när jag inte hinner skriva "vanliga" inlägg :D Och sedan så finns det ju musik och citat oxå.... Och förhoppningsvis kommer det nya bilder :) 


Kram Niniz

Av niniz - 15 november 2014 22:14

             

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards