A-Niniz

Alla inlägg under januari 2015

Av niniz - 21 januari 2015 20:20

Nu har jag fått gjort muntan i både engelska 7 och samhällskunskap 1b, och har påbörjat studierna med biologi 2, fysik 1a och svenska 3. Jag har haft fullt upp med att prata med lärare, maila lärare och boka laborationer och lektioner v 10 när jag ska till skolan i Söderåkra. (Skolan flyttade från Torsås till Söderåkra)


Dessutom funderar jag på att hälsa på farmor och farfar i Göteborg den här helgen eftersom det inte blev av på jullovet.


Annars är det inte så mycket som händer utöver det vanliga... och det brukar räcka! Var jättekul att vara ute och fota igen, var så länge sen :)


Och så har jag sett alla engelska dubbade avsnitt som finns av Naruto nu :'( Finns ca 800 och men "bara" 400 dubbade...  Provade att se på sub, men gillar verkligen de engelska rösterna. Dessutom stör det att läsa vad karaktärerna säger samtidigt som man tittar på avsnitten.  Kan dröja tilla år 2017 innan alla avsnitt är dubbade. :'( Jag har sånna problem ;) :P


Just det! Har tecknat en del nya teckningar :) Bilder kommer snart!

Kram Niniz

Av niniz - 21 januari 2015 20:16

 

Av niniz - 21 januari 2015 19:53

Roar-Nightcore


Av niniz - 21 januari 2015 19:22

 

Zack älskar snön och blir aldelles sprallig av den... Var tvungen att ta måånga kort för att få några som man såg vad det föreställde eftersom han inte ville vara still :D


 

Gården från vägen.


 

Trots att vi stängslat in granen så når getterna upp. Tydligen mycket godare med barr än med hö...



 

Sjön från mitt favoritställe.


 

Moi! När småsyskonen vägrar att vara fotomodeller så... blir det selfies istället som får duga...


   

Zack med "sin" älskade boll.


 

Så klart vatten <3 Spegelblankt.


 

Alltid varit svag för de här svartvita skönheterna... speciellt sedan vi kom tillbaka från Vanuatu uppskattar jg björkar något alldeles särskillt.


 

Rör inte min boll!


   

Bäcken. Ett klart favoritmotiv.


 

Jämtgeten Promise vill mer än gärna utur hagen om hon får (eller inte får...)


       

"Får jag godis nu??"


   

Belgiska jätten Hope har inget emot lite snö.


   

Ett av mina smultronställen, speciellt på hösten och vintern när inga badar här.


         

Min första favoritkanin Hope. Hon älskar kel och gos <3

 


                           

Getterna äter tillåtet upp det sista av våran gamla julgran, men även de äter även på den otillåtna och instängslade granen i hagen...

 


 

       

Zack leker i snön. Tog otaliga suddiga bilder av honom, men fick ingen bra bild av honom i rörelse...

 



         

Zack vaktar bollen.

 




    

 

Kram Niniz

Av niniz - 14 januari 2015 14:50

Den här låten är så lugnande och passar jättebra när man ska plugga. Tycket att musik med text är alldeles för störande för att jag ska kunna studera, för då börjar jag sjunga med eller lyssna på texten för mycket. Den här låten hjälper mig fokusera. :) 



Kram Niniz

Av niniz - 9 januari 2015 22:21

  

Passande men tanke på förra inlägget ;)


Av niniz - 9 januari 2015 21:48

Hur KAN man låta bli att älska honom? Han har SWAG <3

Först tyckte jag bara han var konstig men seriöst, han är perfek *hjärtögon* De som inte tror att man kan crusha på tecknade figeurer har inte sett Naruto. Gaara är min favoritkaraktär.


Jag menar, om man inte har varken pupiller eller ögonbryn och dessutom har eyeliner (som kille) och ändå är fantastisk så måste man ju bara vara perfekt, eller hur?


Älskar hur han ändrade sig från (spoiler alert!) "ond" till god och hur mycket han ser upp till Naruto... Dessutom är han ju bara så otroligt cool och het samtidigt :P


Låten "Poker face" som beskriver Gaara perfekt :P (Men i videon verkar de har parat ihop Gaara med Lee, som inte finns med i animen, men tycker inte det stör/märks särskillt mycket förutom de tre första bilderna)




"My own worst enemy"; inte den bästa musikvideon, men den visar en speciell scen från animen som jag älskar i slutet och inte kunde hitta i några andra youtube-videos.


"Bet on it" som bara var så otroligt bra (bästa musikvideon av alla tre entligt mig);

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards