A-Niniz

Alla inlägg under februari 2015

Av niniz - 23 februari 2015 22:21

Comatose-Skillet


Av niniz - 23 februari 2015 22:19

 

Av niniz - 23 februari 2015 21:57

Hej!


Kom precis hem efter dansen! Även om jag kan tycka att det är lite trögt att åka till dansstudion ÄLSKAR jag det när jag är där! Jag är verkligen värdelös som dansare. Jag har aldrig varit vig, jag har ingen "narurlig" förmåga att dansa bra och framför allt verkar jag aldrig komma ihåg koregrafin hur jag än försöker. Det fastar helt enkelt inte :o


Men trots det älskar jag verkligen att dansa. Och ibland, även om det är ungefär en av hundra gånger, lyckas jag översätta musiken till rörelser, dansa ut mina känslor och bara känner mig så levande! Det bästa med att jag började ta danslektioner är att jag har lättare att dansa fritt hemma eftersom mitt "förråd" av dansrörelser och idéer hela tiden växer occh utvecklas. Jag älskar hur dans kan berätta en historia eller bara visa olika känslor- alltifrån glädje till sorg och smärta. Om jag har många negativa känslor fungerar dansen som en sjävterapi- jag dansar ut mina känslor bokstavligen talat, och känner mig så mycket bättre efteråt! 


Föresten så gör jag mig ofta av med känslor så- genom att måla en bild, dansa eller lyssna på en låt som beskriver hur jag känner... så kan jag "hela" mig själv på det sättet, haha ;)


 


Jag dansar ballet och modern dans, (och fri dans) men är väldigt nyfiken på att prova fler danser. Jag kommer aldrig kunna bli någon proffisionell dansare, dels eftersom jag verkligen är dålig på det och dels för att jag hatar att uppträda för puplik... för det mesta. (måste erkänna att det var en ganska häftig upplevelse att dansa i grupp på scen) Men inte ensam, hu! Utan jag dansar bara för att det är roligt, helt enkelt. :) Dessutom är det en jättebra träning som ger både smidighet, koordination, balans, uthållighet och styrka. 


Så... om ni är nyfikna på att börja dansa, prova! Det finns nybörjarklasser även för vuxna... ibland i alla fall :P Jag började ballet först som 15 åring (!) Och ja... de flesta har dansat sen de var sex år men, men :P Better late than never!


Kram Niniz

Av niniz - 21 februari 2015 22:16

Whispers in the Dark-Skillet



Kram Niniz

Av niniz - 19 februari 2015 18:11

                     

Av niniz - 17 februari 2015 21:16

Teckning med anime/manga liknande drag.


Det var inte jag som kom på motivet utan jag målade av en bild jag hittade på intetnet... Jag bara tyckte bilden vav så otroligt utrycksfull, sorglig och vacker...


En ung tjej är kär i en kille som tar död på hennes hjärta-bokstavligen. Men det hindrar henne inte från att älska honom till döds <3


(haha, jag har spekulerat massor kring denna bild men tror inte ni skulle vilja läsa mina långradiga åsikter/tankar/funderingar om den... Så ni får själva skapa er egen bild av karatärerna)


Men... det är nog en av de bästa bilderna jag målat! :D


 


Kram Niniz

Av niniz - 14 februari 2015 23:44

Jättebra sång, rekommenderas starkt! <3

Så vacker och medningsfull text oxå, älskar hur utrycksfulla texter Evanescence har på sina låtar- de är liksom som poesi ;)

Av niniz - 14 februari 2015 23:39

Nu har snön börjat smälta-men jag har fortfarande kvar några fina snöiga bilder jag tog för någon vecka sedan!


                                                           

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards