A-Niniz

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Raw Food Utmaning!

Av niniz - 10 februari 2015 09:42

Hej!


Idag börjar min tre dagras raw food utmaning. Jag ville prova en vecka, men mamma tyckte att det skulle bli för dyrt... Vilket är ganska förstrårligt, antar jag. Tre dagarar borde väl inte vara en jättestror utmanining utan snarare bara en liten testa-på sak ;)


Så. Vad är raw food? Jo det är oupphettad mat. Jag kommer äta vegansisk raw food; alltså bara frukt, grönsaker, nötter, frön och rå olja. Kan hända att jag äter honung oxå... så HELT vegansik är jag kanske inte.


Jag kommer blogga varje dag om vad jag äter, och i slutet kommer jag ge en samanfattning av mina dagar som raw food ätare. Insperation och mattips kommer, samt exakt vad jag har ätit, så om vi vill hänga med på mina tre dagar som raw foodare så skulle det vara jättekul!


Min första måltid till FRUKOST 1 DAGEN var en stor härlig, fluffig smootie. Jag brukar faktisk ganska ofta äta just den här smootien till frukost eftersom man känner sig mycket hälsomsammare hela dagen- den är frisk, nyttig och väldigt god! Ända sedan jag introducerade den till  vår familj för några veckor sedan har mamma och papap mer eller mindre varit beroende av att starta dagen men en av mina vegansika smooties! Eftersom jag gjorde smootie till hela familjen så har jag inget exakt recept- jag går på ögonkänsla. Men ungefär så här lyder det:


FLUFFIG BÄRSMOOTIE (1 person om man äter det som en hel måltid. Ca 1 liter)


4-6 bananer

2,5 dl hallon

1 dl blåbär

1 dl vatten


Mixra ihop alltihop!


Det här blir ungefär 1 liter smootie, vilket var så mycket jag drack till frukost. ;) Går att variera på många sätt-jag har till o med provat att ha i roccola (!) i den här smootien och småsyskonen hade inga misstankar utan drak duktigt sina grönsaker omdevatandes haha ;) Kan vara svårt att få ner sallad i dem annars! 


Uppdateringar på lunchen/middagen kommer!


     

Jag drack två sånna hära koppar smootie- det får plats 5 dl i en kopp! (PS BÄSTA koppen ever. Den går inte sönder, den är stor och den är skön att hålla! Köptes på Ullared!)



Kram Niniz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards