A-Niniz

Alla inlägg under mars 2015

Av niniz - 31 mars 2015 21:24

Jag fick min ocarina förra veckan och även om jag inte direkt är jättebra så känns det som jag lärt mig massor. Om jag har blad på hur man ska spela framför mig kan jag spela "Bring me to Life" , "Sadness and Sorrow" "Edelwess", "Evening", "Amazing Grace" mm :D 


Det är första gången jag provar spela Ocarina :) Det enda problemet (förutom att försöka hålla reda på sina fingrar ohc sånt) är att den är lite för ljus/skarp i min smak så man måste blåsa väldigt försiktigt på de ljusaste tonerna... har alltid tyckt bas ocarinor låter finast men så konstar det ju en hel del med....


 

Min fina ocarina! ^^


Nu ville två at mina systrar att jag skulle klippa deras hår kort i helgen :) Det blev faktiskt riktigt snyggt enligt mig, speciellt Johannas nya frisyr som är inspererad från Hinata's i Naruto. Hon passade riktigt, riktigt bra i den och det är nästan så jag vill klippa mig så själv... men vet inte om jag skulle se lika bra ut i den. Frisyren här kortklippt överallt förutom lite hår vid sidorna vid ansiktet som man lämnar kvar plus lugg. Håret som är framför öronen gör att hon ser mer ut som en flicka samtidigt som hon har väldigt kort hår och slipper att bli svettig i nacken! Låter perfekt entligt mig men jag tål bara inte att ha lugg och jag vet inte om det är lika snyggt utan eller om min ansiktsform tillåter den frisyren lol ;) 


Här kommer lite bilder före och efter. Tyvärr tänkte jag ju inte på att ta en kort precis innan... men innan var det typ axellångt överallt med en lugg som börjat växa ut så smått :)


FÖRE

      


EFTER

          

Visst är hon urgullig? :)



Hinatas frisyr (inspiration)       


 

Lika som bär^^


Jag tog inte kort på Elisias nya frisyr, men dev var bara typ som en lång page, som slutade några cm ovanför axlarna :)


Kram Niniz

Av niniz - 22 mars 2015 22:09

Hej idag bakade jag petit choux till bibelfikat :) Det är väldigt gott och enkelt även om det tar lite tid.


Så här gjorde jag:


1. Först smälte jag 150 g smör.

2. Sedan la jag i 4 dl vatten i det smälta smöret och kokade upp.

3. När vattnet och smöret kokade blandade jag i 4 msk socker och 4 dl vetemjöl.

4. Nu är det bara att blanda tills smeten börjar släppa botten.

5. Ta kastrullen från spisen.

6. Blanda i ett eller två ägg i taget, totalt ska det vara 6 ägg.

7. Fortsätt blanda. Det här tar ett tag innan äggen "åker in" i smeten

8. När smeten är klistrig och alla ägg är i blandade är den färdig!

9. Klicka ut ungefär 20 klickar på en plåt.

10. Nu ska det in i ugnen! Våran ugn som vi har nu är värdelös. Men temptraturen ska vara ungefär 150-200 grader.

11. Låt dem vara i ungnen tills de fått lite färg, rest sig och blivit lätta och fluffiga. Tiden kan variera något, för mig har det varit allt från 20 till 60 (!) minuter. Men det beror troligtvis på vår urursla ugn...


Nu är de färdiga. Låt svalna. Du kan äta dem som de är (godast varma i så fall) men man brukar fylla dem med något.

Min absoluta favoritfyllning är vanlig vaniljkräm och sedan smält choklad ringlat över :) Blir lite wienerbrödsaktigt fast mycket godare!


Kommer lite bilder på petit choux som jag bakat!


                   



Av niniz - 22 mars 2015 21:16

Decision- Despair- Guren- Man of the world- Ochihabune- Tragic- Loneliness- Samidare- Grief and Sorrow- Experienced Many Battles


Av niniz - 21 mars 2015 00:46

Hejsan hoppsan!

Det är ganska många saker jag inte förstår mig på om mitt eget kön. Så jag tänkte göra en lista på några saker jag inte förstår mig på om tjejer för skojs skull! Varning för att jag drar alla tjejer över en kant- ja, jag VET att alla tjejer inte gör det här för alla är olika… Men lite generellt kanske man skulle kunna säga. Välkomna till 11 saker jag som tjej inte förstår mig på om tjejer!


  1. Shopping. Jag  förstår det inte!  Jag tycker bättre om att gå i affärer nu (när jag var mindre HATADE jag det) men det beror nog mest på att jag nästan aldrig är i stan. Jag kan shoppa om jag behöver något eller om jag måste döda tid under långa väntetider på ett tåg. Men får jag välja så finns det så mycket roligare saker att göra…
  2. Skor. Jag kan bara inte förstå många tjejers.. förhållande… med skor.  Skor är dyra=man undviker att köpa dem om det inte är nödvändigt. Att prova skor är det tråkigaste som finns. Jag har ett par stövlar, ett par vinterskor, två par ”falska” convers (ett par försvann och jag köpte ett nytt för att strax därefter hitta de gamla) Jag tror jag har sandaler också, om de inte gått sönder. Och ett par gympajojor. Så jag har sex par skor, (om jag inte räknar med balettskorna men de är knappast skor) Skor är bara något man här för att man måste ha det.  Jag tycker inte ens fin skor är särskilt snygga, vem bryr sig på vad man har på föttera!?
  3. Smink. Okej, jag är lite blandad här. Smink kan verkligen vara jättesnyggt. Men det är så opraktiskt..  För det första är det sjukligt dyrt. För det andra är det obehagligt att ha på sig. Jag är helt ok med att andra använder smink, men jag tycker det är riktigt tråkigt när tjejer inte vågar visa ansiktet utan smink eller när de inte ”kan” göra något kul (bada, snöbollskrig, leka, osv)  för att deras smink kan bli förstört. Jag är verkligen inte självsäker i hur jag ser ut, men seriöst… vem bryr sig egentligen hur andra ser ut? Jag går inte direkt omkring och tänker att hon/han är ful, varför skulle andra göra det om mig? Jag kan förstå om man ska på en dejt , jobbintervju, eller ngt, men om det alltid är så? Att man alltid måste se bra ut? Jag förstår det inte…
  4. Säga motsatsen till vad du menar. Jag förstår det inte! Jag säger visserligen att jag är okej ibland när jag inte är det, men då är det för att jag vill att den andra personen ska tro att jag är okej och lämna mig ifred. Och när jag säger att jag vill bli lämnad ifred, så VILL jag vara ifred. Det är otroligt irriterande när man säger att man vill vara ensam och männidkor runt om tvingar sig på en för att de tror att man ”egentligen” inte vill vara ifred. Säg vad ni menar, kvinnor! (och killar, men jag har inte upplevt samma ”jag-säger-en-sak och-menar-en-annan” anda hos någon kille hitintills.
  5. Blir sur/känner sig förolämpad för att jag inte kommer ihåg deras namn. Namn är svåra. Jag FÖRSÖKER verkligen föröka komma ihåg ett namn första gången jag hör det men… jag har väldigt dåligt minne. Det gäller inte alla tjejer, åter igen… men det här har gått så långt att jag oftast inte vågar fråga om en tjejs namn en andra gång (om inte de frågar om mitt)  Jag bara hoppas att någon annan ska säga det så att jag kan snappa upp det. Eller frågar en kompis om det.  Killar har jag aldrig märkt blivit sura av att man inte kan komma ihåg deras namn de försa gångerna man träffar dem.
  6. Märkeskläder. De är dyra. (säger egentligen allt) De är (med vissa undantag) sällan bättre än icke- märkeskläder.  ME NO UNDERSTAND!
  7. ”Kär” i bara några månader.  Jag vet inte helt säkert om jag någonsin varit kär i någon än eller inte. Men om jag gillar en kille mer än bara som en kompis så gör jag det i minst två år. Jag förstår inte heller ”kär i två” (eller fler) däremot kan jag tycka att flera personer är attraktiva samtidigt.  
  8. Kärlek vid första ögonkastet. Jag kan inte stressa det här nog. Hur skulle man kunna blir kär i någon vid första ögonkastet!? Det dumma är att så många verkligen verkar tro på det… (menar inget illa för de som tror på det, men jag förstår det inte)  Attraktion vid första ögonkastet finns. Men kärlek? Man vet ju inget om personen! Jag håller inte med om att man inte kan var kär i någon man inte känner utan och innan, men man måste känna personen…  Bah! Hitintills har jag aldrig blivit kär/förtjust i någon som jag har tyckt vara kroppsligt attraktiv. Jag har tyckt personen var kroppsligt attraktiv efter jag blivit kär i honom. Inte andra hållet- och det är en ganska stor skillnad på de två.  (Fast jag förstår att man man bli kär i någon som man tycker ser bra ut redan  från början- men inte på grund av att han ser bra ut)
  9. Rädsla för ensamhet. Och då menar jag de som verkligen ”måste” vara med en kompis hela tiden. Jag tycker om att vara ensam och behöver vara det för att må riktigt bra. Dock behöver jag fortarande vänner men jag har inget emot att hitta på saker själv utan tillbringar ganska stor del ensam frivilligt.  Jag trodde det var något alla gjorde tills jag insåg att så inte var fallet. Förutom möjligtvis min pappa, han brukar också vilja dra sig undan och vara själv lite då och då. (dessutom är han ingen tjej haha)
  10. Färgat nagellack. Det luktar äckligt, är klibbigt att ta på, tar lång tid innan det torkar och man bara måste skrapa av det… Och eftersom jag inte lyckas få bort allt och (med undantag för just nu) nästan aldrig har nackellacksborttagning hemma, så det brukar alltid sluta med att jag har fläckvis med färgklickar på mina naglar och det är inte snyggt. Ofärgat nagellack kan vara helt ok, för det ”behöver” jag inte skrapa bort och ser liksom naturligare ut… Men, om man nu kan låta bli att skrapa bort nagellack, och gillar det konstiga, obehagliga känslan av nagellack på naglarna- visst, varför inte? Lite extra färg är bara snyggt (helst i alla regnbågens färger!)
  11. Gråta. Hela tiden. Jag förstår- ni har hormoner. Guess what? Det har jag med! Surprise! :D Nä, jag förstår att alla är olika känsliga osv. Men det gör inte att jag förstår det. Speciellt inte gråta så andra hör/kan trösta/ser. Ska jag gråta så jag jag det själv, ensam i min säng innan jag somnar, tack. Ingen annan behöver se mitt svullna, snoriga nylle efter jag gråtit. Jag har dock gråtit officiellt en gång för ett par år sedan. Jag vet dock inte riktigt varför- vi var på ungdsomsgruppen och plötsligt ligger alla mer eller mindre och lipar på golvet i typ två timmar… De var konstigt, men kändes väldigt skönt efteråt haha ;) Behöver väl inte gråta på flera år nu egentligen XD Eftersom alla lipade så gjorde det inte så mycket att även jag gjorde det ;) Även att ta upp problem med andra tycket jag känns konstigt. Möjligtvis kan dagboken få veta-men dagböcker kommer med en viss risk efterosm det inte är säkerta att någon inte får tag i den förr eller senare så vissa saker lämnar inte min skalle:P



Är det något ni håller med om? Eller har ni någon ni inte förstår er på om andras vanor? Skulle ni vilja läsa en lista om killar oxå? Kommentera gärna! :D


PS. Nu kanske det verkar som jag inte har någon känsla för mode och klädstil alls- gillar inte smink, skor, färgat nagellack, shopping eller märkeskläder. Och medans det kanske stämmer att jag inte har någon aning om vad som är modernt eller inte, klär jag mig inte SÅ dåligt. Jag klär mig bara efter vad jag tycker är snyggt och relativt skönt att ha på sig. Jag kanske borde skriva ett inlägg om "Niniz Mode" Haha! XD Nej men seriöst. Jag tycker faktiskt jag klär mig helt ok (åtminstånde när jag inte är hemma) *har på sig en sliten gammal tröja och mjukisbyxor* Så... dra inte några fördommar om vilken hemsk klädstil jag måste ha :P



Kram Niniz

Av niniz - 20 mars 2015 21:46

The Plagues

En låt från filmen The Prince of Egypt som för övrigt har mängder med fina låtar och har varit en av mina favoritfilmer sen jag var liten ;)

Av niniz - 19 mars 2015 17:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av niniz - 19 mars 2015 16:52

Hej!


Idag har jag packat de sista jiggarna i jigglagret. Det är nämligen så att jigg.se flyttar till Göteborg imorgon. Även om jag för det mesta tyckt att jobbet i jigglagret har varit ensidigt och tråkigt har jag spenderat så mycket tid som möjligt där nu de sista veckorna. För, jag har upptäckt att bara stå och packa jiggar... det är ganska rofyllt och mysig faktiskt. Och ju fler olika sorter man kan dessto roligare! Nu den sista dagen plockade jag ut mina favoritfärger och favoritjiggar för att ta lite kort på dem i solljuset- som ett minne. Skapade en jiggblomma av favoritjiggarana! :D Jiggar kan verkligen vara snygga. Jag hade gärna klätt julgranen med dem eller haft dem som smycken eller i håret. En del är verkligen riktigt läckra i färgerna!


Bjuder på lite bilder, först och främst en Jiggblomma. 


                    


 

Dessa jiggar- och många fler- finns att köpa på jigg.se. Billiga priser och snabb frakt!


Kolla även facebookssidan för jigg.se!  https://www.facebook.com/jiggpunktse?ref=ts&fref=ts 


Kram Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards