A-Niniz

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av niniz - 9 mars 2015 11:06

Hej!


Min mentor berättade förra torsdagen att en politiker skulle komma till skolan och intervjua rektor och lärare men även elever från skolan via adobe conect. Hon frågade om jag inte kunde vara med eftersom jag har ganska många anledningar till att studera online....


Så nu idag 09:45-11:00 hade jag,  tillsammans med de andra medlämmarna i elevrådet en intervju med Mehmet Kaplan. Det visade sig att jag var den enda som inte var med i elevrådet som var där och funderar så smått på om min mentor missat att jag gick ur elevrådet pga tidsbrist för ett par veckor sedan... Nåväl. Jag är före detta elevrådsmedlem i alla fall. Faktum är att jag redan saknar att inte vara med i elevrådet, men jag har verkligen inte tiden just nu. Kanske kommer jag kunna gå med igen senare, annars får jag vara glad för den lilla tid jag hade där. 


Åter till ämnet. Mehmet Kaplan frågade oss om hur vårt sociala liv gick i hop med valet av skolan, hur det var när vi väl träffade andra elever samt lite annat sått och gått om vår skola. Vi diskuterade även hur elevrna på korr är mer öppna, mindre fördomsfulla och hur vi undviker att indelas i grupper (som ofta sker i en vanlig skola) utan blir sedda för de vi är. Vi är vana vid att vara lite annorlunda så när vi träffar andra elever pås kolan är det självklart att alla är olika. Vi träffar elever från hela landet, alla värdsdelar, med olika religioner, politsika och moraliska åsikter så det är en självklarhet att alla är olika. Vi pratade även om hur nätmobbning är ovanligare (finns inte alls?) mellan oss korrelever medans elever som går på vanligare skolor har sämre och tråkigare attityd mot varandra även på internet.


Han ska nu ta våra åsikter och kommentarer samt hans uppfattning om skolan till utrikesministren, som funderar på ett beslut om skolan ska stängas ner eller inte. Helt ärligt förstår jag inte vilka resonemang de har för att stänga ner skolan. Det verkar ganska flummigt. Visserligen har vi något lägre betyg i genomsintt än andra skolor, men vad de inte räknar med är för många av skolans elever är det Korr eller ingen gymnasieutbildning alls. Utomlands flytt, lång väg till skolan, sjukdommar, elitsatsning på idrott... Om man inte kunde kombinera studierna med det andra vardagslivet är det många som inte skulle välja något gymnasieutbildning alls. Om man inte prioriterar skolan jättehögt är det kanske självklart att man får lite sämre betyg. 


Trots att jag inte fick sagt allt jag skulle velat säga (vi var ju trots allt sex elever) så kändes det ändå som det viktigatse blev sagt både det jag hann säga och många väldigt bra åsikter av de andra elevrådsmedlämmarna. 


   


Som bevis var jag ju "tvungen" att ta ett screenshoot! ^^ (notera hur lyckliga alla ser ut ;) Jag vet inte om man får ta sceenshoots på andra och lägga upp på sin blogg utan att fråga, så jag håller tummarna och hoppas att jag inte blir stämd på grund av otillåtlgt kränkning på en persons integetet eller något liknade... :P)


Nu hoppas jag att vi lyckas påverka våra politiker och deras beslut-


VI VILL HA VÅR SKOLA KVAR!!

 


Kram Niniz <3


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards