A-Niniz

Alla inlägg under april 2015

Av niniz - 28 april 2015 23:35

Miss Independent-Nightcore


Av niniz - 26 april 2015 18:53

Nu kommer lite bilder från när jag passade Kia och Lilo <3



             

Kran Niniz

Av niniz - 25 april 2015 20:55

Av niniz - 25 april 2015 19:24

Hope flyttade idag till ett nytt hem. Hon var min första kanin och jag saknar redan henne fruktansvärt. Hennes nya ägare verkar som en mysig familj så jag hoppas de kommer trivas med varandra :)


Farväl, Hope. Jag glömmer dig aldrig!


 



Av niniz - 22 april 2015 19:13

Jag bara måste tipsa er om tonfisk sallad! Jag åt det för första gången hos min storasyter Neli för ett tag sedan, och var minst sagt tveksam innan jag vågade prova. Till min stora förvåning var det riktigt gott och kändes så otroligt nyttigt!


Jag provade att göra tonfisk sallad själv till lunch idag :) Jag hade i salladsblad, en gurka, en tomat, en röd paprika, riven ost och en burk tonfisk. Blev jättebra! :D


 

Det kanske inte ser ut som det, men salladen ligger i en chips skål så det är mer än det ser ut att vara ^^



Just nu är passar jag grannarnas hundar Kia och Lilo och deras höns, kanin och kalkoner några dagar medans de är i Danmark. Jag tänkte bjuda på några bilder men har inte húnnit ta några bra bilder på kalkonerna än. Men det är väldigt roligt och lite som en semester fast med skolarbete, typ XD

Igår så kom Lennea och Lena hit, och vi grillade, åt godis och såg på animen Death Note, som faktiskt är riktigt bra. :)


Annars... så har vi sju lamm nu. (bilder kommer snart!) och har börjat klippa fåren. Getterna har börjat få mjölk igen och gåsen har lagt totalt sex ägg nu! De är mycket större än vanliga hönsägg. Tydligen ska de vara väldigt bra att göra äggnudlar av så.... det vill jag prova!


Annars håller jag på med fysik 1a  som jag snart ska munta i och svenska 3. Jag ska även börja läsa matte 4 så fort jag får matteboken! Jag har min munta i början av nästa vecka och är ganska nervös då fysik inte är mitt starkaste ämne, trots att jag till min förvåning lyckades få A på förra uppdraget. Uppdraget innan det var bara E :o Men jag har märkt att jag har mycket lättare för vissa delar av kursen och svårare i andra. Hoppas bara muntan går bra!


Mvh Adelina

Av niniz - 14 april 2015 17:31

Här kommer lite olika variationer av Narnias Lullaby. Låter så otroligt vackert/häftigt i alla entligt mig! Älskar den här melodin <3



Narnia Lullaby- Orginalet




Narnia Lullaby- Drumstep Remix




Narnia Lullaby- Naitive American Flute




Narnia Lullaby- Flute




Narnia Lullaby-Violin




Narnia Lullaby- Ocarina


Av niniz - 12 april 2015 22:54

Hej!



Igår så åkte jag och mina svå systrar Linnea och Lena tillsammans med vår kompis Hanna till sjön för att grilla och bada. Vi hade jätteroligt! Först gillade vi maten som blev jättegod (älskar gillat) sedan grillade vi marshmallows och choladbitar.

Efter det gick vi på en liten upptäcktsfärd i den tomma kohagen och hittade en giganstk hög med trädstockar som vi klättrade över :D Det var verkligen jätteroligt, har aldrig gjort det förut, haha XD Man övade ju balans och allt möjligt :P Det var iaf väldigt kul och nästa gång jag hittar en hög med nedsågade träd så kommer jag definetivt klättra över dem om jag har tid! :D Vi hittade även inte fjädrar efter en svan eller någon annan stor, vit fågel. 


Sedan gick vi tillbaka till stranden och byte om för att bada för första gången i år. Hanna gick i först, sedan jag och till slut Linnea och Lena. Jag doppade mig tre gånger, Hanna två och de andra en gång. Fast det var bara jag som doppade huvudet. Var nästan säker på att jag skulle vakna upp med snuva och e ny förskylning idag eftersom jag redan var lite, lite småförsyld innan jag badade men till min posetiva överansking så var jag helt frisk idag :D Det var dock väldigt, väldigt kallt i vattnet- har för mig att det var runt 6 grader. 


Efter vårat korta dopp så skutade vi hem Hanna. Vi stannade även till vid ICA och köpte en aloe vera dryk eftersom vi törstade hjäl.... nästan. Okej, kanske inte då. :P Men vi var väldigt törstiga! :D


Ja... sedan gick jag hem och... kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde. Men jag sov väldigt gott på natten. Bättre än på länge! :)


Kommer lite bilder. Tyvärr ville inte mina kompisar leka modeller men blev några andra bilder iaf. Även om jag glömde bort kameran den största delen av tiden.


                                                                                         


Kram Niniz 



Av niniz - 12 april 2015 22:44

One More Night- Maroon 5


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards