A-Niniz

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Mejl till min Mentor

Av niniz - 22 maj 2015 11:38


Hej!


Jag skrev nyss ett lite längre mejl till min mentor Johanna som frågade lite hur det gick med Vanuatu. Jag såg att mejlet hade faktiskt en del nyheter som ni bloggläsare kanske skulle vara nyfikna att ta del av. Min mentor är väldigt go och det känns väldigt skönt att kunna prata med henne. Det är väldigt roligt att hon är så nyfiken på Vanuatu och hon har hjälpt mig jättemycket med upplägget på kurserna nu när det är så mycket med flytten, till exempel så flyttade vi fram matte 4, som jag skulle läst nu i vår, till nästa läsår och fixade så jag läste psykologi nu istället. Hon är dessutom uppmuntrande och trevlig! :D Och så gillar hon biologi vilket är mitt favoritämne, haha ;)


 

 

Hej igen Johanna!

 
Ja precis ;) Vad bra att allt löste sig!
 
Ja säljandet håller på för fullt. Våra nio kaniner har minskat till antalet tre. Mina två getter kommer att flytta den 13 juni. Fåren har ett nytt hem hos en granne, men det har inte bestämts när de ska flyttas ännu. 
 
Vad det gäller hunden Zack så var det en som ville köpa honom, men hon ångrade sig. Så åter igen ligger en annos ute på honom och jag får mellan två, tre nya mejl om dagen om honom, så jag mejlar, svarar på frågor, sorterar bort, and pratar i telefon i massor. Just nu har jag kontakt med ca 9 olika familjer (det är svårt att veta vilka som är seriösa, men hittills så är det bara ungefär 1/10 som verkligen sedan genomför köpet) På lördag kommer tre olika personer och ska titta på honom. 
 
I måndags hade vi två mäklare här och en kameraman som fotade gården och huset, så nu ligger gården ute till salu.
 
 
 Pappa höll på att sälja vår ena bil, men nu kollar han på om det går att skicka med den i stället, eftersom det verkar lönsammare än att köpa en ny i Vanuatu. Vi funderar även på att ta med min moped i så fall, man vill knappast köra fortare än 45 km/h i Vanuatu ändå på de vägarna XD så kan jag få lite större frihet om jag t.ex måste åka till stan och plugga. 
 
Pappa har även lagt ut ett bud på ett hus längst havskusten i Vanuatu. Det ligger ca 15 minuter från stan och har visserligen inga stora fruktträd (huset är inte i så bra skicka efter stormen) men läget är otroligt vackert och det skulle vara kul att bygga upp det på nytt och plantera träd och odlingar. Havet gör ju även att man har möjlighet till fiske osv :)
 
Även alla flygbiljetter är fixade. Vi har inte skickat något till Vanuatu än, men dröjer nog inte länge. Mamma slänger saker för glatta livet, medans jag försöker böna och be om en enda flyttkartong till så jag kan ta med mig lite mer saker. Mamma har aldrig förstått det där med minnen, medans jag verkligen vill spara gåvor jag fått och liknade för de betyder mycket för mig. 
 
Annars så pluggar jag psykologi och svenska! Det går framåt men är lite små trögt, kan hända jag får göra muntan i åtminståden psykologi på sommarlovet. Den 30 maj ska vi ha ett avskedskalas innan alla far bort inför sommaren. Och så vill ju alla hälsa på nu också och man vill försöka träffa så många som möjligt. 
 
Jag har även fått sommarjobb på Tempo, så jag hoppas kunna tjäna ihop lite pengar inför flytten då det säkert kommer vara en del nytt man behöver köpa när man kommer dit nu på sommarlovet innan vi flyttar. Jag har jobbat på Tempo tidigare och de var väldigt förstående om att jag kommer vara tvungen att ha ett  litet oregelbundet schema eftersom jag kommer vara tvungen att fixa massa inför flytten, men de ville ändå ge mig jobbet :)
 
Den andra juni ska jag, mamma och pappa göra någon läkarundersökning som krävs för att va intyg att vi är friska. Dessutom måste en hel del vaccinationer till de mindre barnen som inte varit i Vanuatu tidigare fixas. 
 
Så... det händer väldigt mycket nu. Det är roligt men ibland känns det som tre, fyra dagar är ihop pressade i en (om du förstår vad jag menar) så man blir väldigt trött. 
 
För en gångs skull är det faktiskt riktigt skönt att mamma och pappa bestämt att vi ska ha vilodag på söndagar och inte får ha besök eller jobba/studera. Två söndagar i rad har jag gått med mina två systrar närmast min ålder till Kungsäter, som ligger 1 mil bort, och bara njutit av naturen och lugnet. När vi kommit dit har vi ätit pizza och sedan gått hem igen. Det har varit otroligt avslappnande. När det är så mycket att göra är det sällan man hinner ta ut sig fysiskt och vila hjärnan. Att dessutom vara ute i den svenska naturen är något som är extra värdefullt nu när jag vet att vi kanske aldrig får se den igen. Jag riktigt suger åt mig skönheten och den friska, klara luften som en tvättsvamp och försöker minnas det in i minsta detalj.
 
Mvh, 
 

Så det var det ^^ Kram Niniz
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards