A-Niniz

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av niniz - 27 maj 2015 07:17

Galna Tuppar


Galna tuppar finns att hämta på en gård 2 mil västerut om Ullared. Så när du shoppat loss inne på GK’s och inte har ett öre kvar; ja då kan du komma till oss och ta med dig några tuppar hem. Vi betalar för att bli av med dem!

Dessa tuppar går att använda till lite allt möjligt. De är väldigt snälla och fungerar bra som husdjur för den som inte har tiden att gå ut med en hund. Om du alltid velat ha höns men inga ägg är de idealiska. De är uppväxta på majs, havre och korn och har gått lösa på gården och har ett mycket gott kött- det kan herr räv intyga. På grund av brist på tid…. host vilja host,  så har vi inte kunnat slakta dem själva.  De är även utmärkta pappor till kycklingar och är väldigt stiliga om ni nu redan har höns.


Men deras bästa användningsområde ligger inom väckarklocks branschen.  För dig som aldrig mer vill köpa batterier till en väckarklocka, till dig som brukar slänga väckarklockor i väggen och till dig som tycker att det moderna samhället borde vara mer som förr; eller till dig som inte vill kunna stänga av en väckarklocka för att somna om- de här tupparna är som skapta för er!! Punktligt klockan fem på morgonen- gärna utanför fönstret- ställer de sig och galer. Och galer. Och galer. För bästa effekt behöver du minst ett par tuppar, eftersom de triggar varandra att fortsätta gala tillbaka till varandra.


Välkommen till Bäckhems gård! Vi har tuppar i alla olika färger, former och storlekar! Stor eller liten kam, fjädrar på fötterna eller utan fjädrar på fötterna, prickiga eller utan en enda prick. Här finns väldens finaste och lyckligaste kindatuppar!


Pris: -10 kr/tupp. Mängdrabbat. Köp 2 tuppar få en höna på köpet. På bilden är en av våra 8 tuppar; Bruno.


 

Ja.... om ni inte redan läst mellan raderna och förstått att jag blev väckta av våra tuppar som galde strax utanför mitt fönster i morse så vet ni det nu -_- Jag läste till klockan 2 på natten så jag har inte fått mer än  3 timmar sömn :(

Det slutade med att jag sprang ut i bara t-shirt och jagade iväg en enveten tupp från mitt fönster för att få lite lugn och ro men tyvärr hann jag inte somna om förrens han var tillbaka med sina tupp kompisar som galde en vacker opera sång vid mitt fönster 45 minuter senare... o_O


....så ja..... Jag vaknade definetivt inte på rätt sida idag. För att kompensera det tänkte jag ta en låååång, het dusch innan alla vaknat. Men jag hann knappt gå in i duchen och brörja tvätta håret förrens lillasyster stack in näsan och sa att jag skulle spara varmvatten till henne för att hon hade tänkt duscha....


Kram Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards