A-Niniz

Alla inlägg under augusti 2015

Av niniz - 26 augusti 2015 08:28

Så... idag så lyfter vårt flyf 19:45. Vi ska åka till flygplatsen kl 13:00 för att se till att vi kommer dit i tid :o

Alla äldre barnen har fått ett mindre barn vi ska ha anvsar för under flygresan, och min lilla gullunge är Job.

 Vi har spenderat lite extra tid med varanadr de senaste dagarna och jag har berättat för honom var som kommer ske. Vi kommer alltid sitta berevid varandra, och jag ska hjälpa honom med maten, toalettbesök och han ska få sova i min famn mm. Känns väldigt kul faktiskt :) Han är förövrigt helt speedad inför flytten och vill verkligen till Vanuatu NU efersom han är den äldsta som aldrig varit där ;)


Till fruksot åt vi korv, nudlar, glass, konserverad frukt, flingor, te, bananer och kolasås... det blev kanske inte riktigt som vanligt. Igår kväll så spenderade de flesta av oss barn en kväll hon grannarna och sa hejdå, och det var jättemysigt faktiskt. Så tråkigt att behöver flytta ifrån våra grannar, de har verkligen varit mysiga <3. De är småbarnens bästa kompisar och de har umgåts nästan varje dag.


Så... jag börjar äntligen långsamt känna att "nu kommer verkligen något hända" fast känns fortafarnde overkligt. Kommer väl inte sjunka in helt förens vi är på planet eller landat?


Kommer antagligen inte bli något mer blogginlägg förens vi landat i New Zealand, eller Vanuatu. Inte för jag har varit så aktiv i mitt bloggande det senaste, men...


Är lite orolog för mitt skolarbete :/ Känns hemskt svårt att försöka göra ngt nu, och haft koncentrations svårigheter sedan skolstart, vilket kanske inte är så konstigt, men. Är rädd att jag ska komma efter :(


Krami Niniz


Av niniz - 18 augusti 2015 21:12

Kidding (Tobi) -TheAnimeRapper


Bästa. Låten. NÅGONSIN!!!!! (innehåller spoilers)


Av niniz - 17 augusti 2015 21:25

Jag berättade en kort godnattsaga för min lillasyster ikväll, och den blev ganska random eftersom jag bara sa det första jag kom att tänka på. Ändå blev jag ganska nöjd med min lilla historia XD


Det var en gång en marsmallow som växter på ett träd. På trädet växte det även massa maränger. Marsmallowsen var så olycklig över att den var en marsmallow. Den ville vara som de tuffa, hårda marängerna. Men den var en riktig mjukis.


En dag så började det blåsa, och marängerna och Marsmallowsen föll till marken. Marängerna gick i tusen bitar, men eftersom Marsmallowsen var så mjuk och studsig, så klarade den sig undan oskadd.


Äntligen förstod Marsmallowset att den var bra som den var. "Åh vad glad jag är för att jag inte är en maräng ändå", sa den.


....och sensmoralen i den här historien är att det är bättre att vara mjuk än att vara hård! :D


Kram Niniz

Av niniz - 17 augusti 2015 21:21


Joy och mamma^^

        

Försökte ta bild på både mig och Joy XD ^^

                      

Joy i solsken! :D ^^

Av niniz - 17 augusti 2015 15:58

Hej igen!

Nu har min första skoldag i tredje ring börjat. Jag ska läsa matte 4 och geografi 1. Jag fick även reda på att jag bytt mentor vilket kändes ganska tråkigt eftersom jag kom så bra överens med Johanna. Men hon sa att vi kundde forsätta att hålla kontakten i alla fall :) Nu är det bara nio dagar kvar till flytten. Det har börjat tära rätt hårt mentalt på alla i familjen och jag önskar bara vi kunde komma iväg och få det överstökat liksom. Dessutom så blir det allt mer nervöst och spännande, även om det fortfarande känns overkligt att vi verkligen ska dit.  


Vi kommer att landa i huvudstaden Port Vila, där vi tidigare bodde den 29. (På ditvägen kommer vi även stanna en natt på New Zealand så måste försöka knäppa några bilder när jag är där) I Port Vila stannar vi sedan i ett par verkor för att fixa alla papper med myndigheterna och har en liten mini semester, innan vi ska flytta vidare till Ön Santo, Luganville. Pappa hittade inget bra hus i Port Vila, så det verkar som om vi kommer på i ett grönt hus på Santo i stället. Vilket känns väldigt passande då familjen Tally bor där de med :)


Vårt hus är en röra. Vi har flyttkartoner över allt och gården, som nu blivit såld, står ekande tom.Vi har slängt massa möbler och så. Finns många fler kompisar jag skulle vilja träffa innan flytten, framför allt Jozefphina, Jenniey, Carro, Sara, Filippa, Linnea och Mattis, men verkar inte som om det kommer gå. :( Just det, vi har bara en bil kvar och den försvinner den med om några dagar. 


Jag har även fattat en stor förkärlek till Naruto Fanfics, och håller just nu på att skriva min alldra först egna fanfic! Jag älskar att skriva och fick en idé så jag ville i alla fall göra ett försök. Det har blivit lite av en terapi metod att skriva innan jag sover på kvällen. Om jag blir färdig med den eller inte får framtiden visa. Men jag kan nog garantera att jag inte lär posta den här utan snarare annonymt på fanfiction.se eller likande :) Och lycka till med att hitta den där XD Om ni gillar fanfiction måste jag rekommendera sidan. Även om det finns en hel det skräp hittar man lite då och då några riktiga guldklimpar! :D


Hoppas ni har det bra :) Jag ber om ursäkt för mina dåliga uppdateringar. Jag är nästan förvånad över att jag fortfarande har besökare kvar XD


Kram Niniz


Av niniz - 17 augusti 2015 15:57

I've become so numb-Linkin Park


Av niniz - 17 augusti 2015 15:50

Här är en bild som jag har jobbat på ett tag, Blev faktiskt riktigt nöjd med den! Jag började med att måla en snabb skiss på ett skrivpapper lite random, och blev ganska nöjd med reslutatet så jag ville försöka måla en ny bild seriöst. Såklart är jag inte nöjd med allting, men i det stora hela så blev den riktigt bra tycker jag!


Bilden föreställer Konan och Yahiko, som är mitt absoluta favoritpar i Naruto Shippuden. Deras histora är så otroligt tagisk och sorglig, så var tvungen att måla ett lyckligt slut, och bilden föreställer när de träffas igen

   

Mvh Niniz



Av niniz - 9 augusti 2015 20:55

Som ni säkert kan föreställa er är det en hel del att fixa inför flytten, men nu kommen äntligen en uppdatering! Jag tänkte även visa några av bröllopsbilderna från den 25 juli när Jonatan och Junli gifte sig! Det var jättemysigt. Trots att vi kom sent (trust my parents to be late for everything....) så var bruden ännu senare så det gick bra ändå! Var så roligt att få äran att bära släpet och se dem gifta sig! Var verkligen fint :)


Så.... vad har hänt sen dess? På onsdag så ska jag ha munta i psykologi, så det förbereder jag mig för nu. Och i fredags så hade min gamla klass från Letebo en klassåterträff vid helsjön. Jag fick sjuts från bästa Ella på dit vägen, och var jätteroligt att få se alla igen! Var så mysigt att det var typ samma goa stämning i klassen trots att det var ett par år sedan nu. Såklart så har alla ändrats mer eller mindre- det måste man väl göra- men kändes ändå som om "kärnan" var detsamma liksom ;) När jag sedan skulle åka hem från Kungsäter på min moped i dimman strax innan midnatt, så bestämde sig både hel- och halvljuet för att lägga av när jag kommit halvvägs ungefär (jag menar, varför INTE?) Första gången jag körde i mörkret också... -_- Fick använda blinkers för att se ngt, och kom i alla fall  hem oskadd till slut! Tyvärr har jag inga kort från klassåterträffen mend et viktigaste var ju att det blev av! :D


Dessutom vet vi nästan säkert vad vi ska bo nu. När vi kommer till Vanuatu ska vi ha några dagars semester på huvudön Efate, Port Vila (där vi bodde förut) medans mamma och pappa fixar alla papper osv. Sedan ska vi flytta till ett grönt hus på ön Santo. Det ska bli superspännande, för jag har aldrig varit där förut. Dessutom flyttade familjen Tally dit strax efter vi flyttade tillbaka till Sverige, och jag skulle ärligt talat gråta av glädje om jag fick träffa dem igen. De var som en del av familjen, och sov över hos oss sista natten innan vi flyttade tillbaka och hjälpte oss massor. 


     

 

 

   

                                                  


Kram Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards