A-Niniz

Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Turtle Bay!

Av niniz - 17 september 2015 04:26

Hej!


Efter nästan sju år besökte vi Turtle Bay igen igår på Linneas 16 års dag! :D


Det fanns inga fladdermöss längre, men ormar, grisar, någon slags ödla (är jättedålig på ödledjur)  och en 60 årig gammal skölpadda hade de förutom de vanliga skölpaddorna, fåglarna och sköldpadds ungarna.


Turtle Bay ligger vid en strand där vilda sköldpaddor lägger ägg. Turtle Bay hjälper till att föda upp sköldpaddor för at sedan släppa ut dem i naturen. Alla deras djur är lokala :)


Så vi åt där och tittade på alla djuren och avslutade dagen med att simma på stranden. Jag hoppades även den här gången lyckas få syn på en vild skölpadda men icke då...  Tyvärr så hade en väldigt stor del av Turtle Bay blivit totalt försörd under cycklonen Pam som inte bara blåst bort byggnaderna utan även sköljt bort stora delar av dem i giganstiska jättevågor långt upp på land... 


Det bästa av dagen var ändå hemsresan på flaket när solen gick ner och att sedan när det blivit svart köra genom staden och titta på alla trafick ljus och känna den svala, härliga luften blåsa i ansiktet på en!(Vi har bara en lånebil på 4 platser, så när vi ska någonstanns sitter de äldra barnen på flaket. Tro det eller ej, men flaken och biltaken är bokstavligt lastade med människor här i Vanuatu- även om jag än aldrig sett vita männsikor sitta där förutom oss då... Så påvägen till Turtle Bay var det tydligen någon som tyckte det var roligt som körde bakom oss som tog kort/eller filmade oss XD För övrigt är det sjukt kul att åka omkring i Vanuatu eftersom typ alla vinkar och hejar på varandra!


När vi kom hem åt vi cheesecrips och sedan glass, tårta och bananchips!



Här kommer lite bilder!


               

       

Den här ormen var en favorit^^


 

Grisar finns det gott om i Vanuatu, både tama och vilda. De flesta är lösgående!^^


     

Vi fick mata den 60 åriga sköldpaddan med pompom.^^


                                                                                            

Tårtan ^^ 


Kram Niniz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards