A-Niniz

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2015

Jordbävning!

Av niniz - 22 oktober 2015 01:51

"It's only a matter of time now. You are all going to... DIE!" Det var vad lillasyster Lena drömde precisinnan hon väckte av att huset skakade och mamma skrek XD

  

Igår så var det en jorbävning på 7,3 så det var den största jordbävningen vi upplevt hitills!

Idag, nästan exakt ett dygn efter kom det mindre efterskalvet. Precis som igår så satt jag på toa precis när det hände.... Borde verkligen lägga om mina morgonvanor... -_- Första gången det hände trodde jag det var toaletten som höll på att explodera eftersom det började skaka innan väggarna gjorde det XD


Men... Vi mår alla bra. Det ända som föll under jordbävningen var en hatt från hyllan. Vi är lite extra uppmärksamma på ev. tsunamis eftersom vi bor precis vid havet, men det verkar inte vara någon risk för det eftersom jordbävningen var så djup. 


Jag känner mig som den värsta mentorseleven i historien när jag missat två mentorssamtal i rad. I förr går fyllde Job fem år och vi åkte till stranden och ett blått hål, och degen efter så hade vi jordbävninge och lite andra saker som hände...


Lillebror förlarar efterskalv för småbarnen "Det är precis som när mamma och pappa har bråkat. Då är det lite spänt läge ett tag, och det kan bli bråk igen. Det måste inte bli det, men det kan hända. Och det är oftast inte lika stort som det första bråket."


Kram Niniz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards