A-Niniz

Alla inlägg den 2 december 2015

Av niniz - 2 december 2015 01:58

Hej!


Igår så var Sofia (som vi hade som Nanny förra gången vi bodde Vanuatu här med sina döttrar Medina, Melina, Josina och Norika. Medina, Melina och Josina, som är 9, 7 och 6 år gamla träffade vi förra gången men lilla fyra åriga Norika är ”ny”. Hela hennes namn är Norika Jemima :D (Min lillasyster heter Jemima och hon fick namnet efter henne)


Det var jätteroligt! Vi träffade dem för första gången igen förra söndagen. Jag hade nästan gett upp hoppet på att träffa Nanny igen. Jag visste att hon hade flyttat med barnen till Luganville för fem år sedan efter hennes man lämnade henne men vi hade ingen aning om hon fortfarande var kvar här eller var hon bodde. (att hålla kontakten med ngn som bor på andra sidan jorden och varken har tillgång till internet eller postadress är inte det lättaste) Familjen Tally är bokstavligen talat en del av vår familj och det kändes hemskt att lämna dem när vi åkte tillbaka till Sverige. Därför var jag överlycklig av att flytta till Luganville. Men när mitt brev jag skickade till hennes kyrka inte gav något resultat (det kom aldrig fram) och vi hade bott här några veckor så började jag ge upp hoppet på att någonsin få se dem igen. Faktum var att jag till och med började tänka att det kanske var lika bra- de kanske inte ens ville träffa oss och det bara var vi som kände så starkt för dem. Trots det höll jag alltid ögonen öppna i hopp om att se Nanny eller någon av hennes barn i stan, utan resultat.


Men en dag så går mamma och pappa på en promenad och vem träffar de då om inte Sofia och två av hennes barn! Nanny följde med hem till oss och när jag såg henne så hävde jag ut ett tjut och kastade mig i hennes famn XD (Tydligen så hade ganska många stirrat när mamma träffade Sofia, för båda två tjöt av glädje och kramade varandra! XD) Jag tror det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Verkligen känslomässigt överväldigad, haha. Nanny’s äldsta adopterade son, Jean som är 2 och ett halvt år äldre än mig har gift sig och har en dotter. Caroline, som nu är 17 år studerar vetenskap på Samoa.  Hur som helst så skulle de komma hem till jul så då kommer vi kunna träffa dem igen! Nanny ringde Caroline och berättade att vi kommit tillbaka till Vanuatu och hon blev jätteglad! :D Hur som helst var Nanny och fyra av hennes barn här idag. Nanny hade med sig en låda med pompom och en påse nötter och mango!


Hon sa att hon ska komma imorgon så jag kan följa med henne hem och se vart hon bor så jag kan hälsa på :D Mamma skulle gärna vilja att Nanny jobbade hos oss igen tre dagar i veckan, men vi får se hur det blir ;)


På tal om ingenting så håller min dator på att flippa ut. Det är pappas gamla dator så den har några år på nacken… Problemet i det här är att om min dator dör så kommer det vara väldigt besvärligt att försöka få tag på en svensk dator med bokstaverna å, ä och ö…. o_O


Sa… atingen far jag borja skriva sa har eller sa far jag borja skriva allt på engelska nar datorn dor. Vill inte! :’(


Kram Niniz


PS. Besökte deras by och det var toppenroligt! :D



Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards