A-Niniz

Alla inlägg den 1 mars 2016

Av niniz - 1 mars 2016 22:27

Hej!


Så.... Det verkar som om prencip hela Vanuatu har drabbats av ngn otroligt smittsam sjukdom som sätter sig i ögonen. Det började med att Nanny och hela hennes by blev smittade och nu är i princip alla i vår familj det med. Jag och lillebror John har suppit hitentills, men annars har alla i familjen ett eller två vackert röda ögon.


Idag så fick vi veta att nästan alla i hela Port Vila hade fått det, och nästan hela Vanutau har drabbats. Smittan verkar vara luftburet, för all vår hygien verker inte ha fungerat. I stan går de flesta omkring med solglasögon. 


Svårt att veta exakt vad det är, men de sjuka verkar inte drabbas mer än i ögonen. Det börjar med att ögonen/ena ögat kliar, sedan blir ögonvitan blodsprängd och röd. Ögonen blir ljukänsliga och geggiga. Usch. De flesta får det i ett öga först innan det sprider sig till det andra. I vår familj var pappa den som bev sjuk först.


Jag vet inte om jag övertänker det men.... nog kliar ögonen lite grann...  Det här verkar som en något som tyvärr inte är det lättaste att slippa undan. Jag var noga med att få matteuppdraget inskickat i går trots att jag hade några dagar kvar innan jag behövde göra det ifall att jag skulle få det och inte kunna använda dator. 


Så jag har bara 2 uppdrag kvar nu.. Verkligen hög tid att boka muntor. Men jag vill inte göra boka något lagom tills att jag blir sjuk XD Så avvaktar lite just nu. Och så har jag kvar en del påp gymnaisearbetet med. 


Känns helt overkligt att jag snart är färdig med mina gymnasiestudier! Efter gymnaiset skulle jag vilja ta körkort och skriva en bok :3 (Publiserad eller inte, jag vill skriva en bok! Den får bli så dålig den vill, man måste ju börja någonstans.) Sedan får vi se. Skolåret börjar ju efter jul här, så har några månader på mig att bestämma något. Kanske kommer jag att ta ett sabbatsår? Vill plugga vidare, men vet bara inte till vad....


Kram Niniz

Av niniz - 1 mars 2016 22:23

Jillian (I'd give my heart)- Within Temptation


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards