A-Niniz

Alla inlägg under maj 2016

Av niniz - 29 maj 2016 07:57

RED- Lie to Me (Denial)


Av niniz - 29 maj 2016 07:45

Tog lite bilder på hela familjen för att skicka till farmor som fyllde 90 år i fredags.


Det visade sig dock väldigt svårt att få en bild då ingen blinkade och alla tittade in i kameran XD


Titta in i kameran...^^ 



 

What's up with those faces? ^^


 Nästan.... 2 blinkar, en tittar bort.^^


 

Bästa bilden? John blinkar, minsta lillebrorsan tittar bort.^^


 

Var tvungen att ta en bild på de som var här i fredags med- Nanny (engetligen Sofia men hon kommer alltid vara min nanny, som jobbar hos oss tre dagar i veckan genom att hjälpa till med barn och hushåll, hennes pappa som är snickare och fixar våra möbler, samt Nannys dotterson... som jag glömt namner på tillfälligt. Var det Dustin han hette? Har är iaf 19 år och hjälper till med trädgården på fredagarna. Pappa ville att jag skulle ta en bild på de med så fick göra det! ;) ^^


 

Det slutade med att jag tog den bästa bilden där bara John blinkade och fixade den på paint genom att klippa ut och och klista in (öppna!) ögon från bilden tagen innan denna... XD Fusk, jag vet. Men... Meh.  Det var det som blev bäst. Var gör det om Johns ögon är några sekunder äldre än resten av bilden? XD ^^


Kram Niniz

Av niniz - 29 maj 2016 07:03

...fortsätter måla....


 Och jag vet. Borde måla ngt annat än Naruto fanart XD



   


Försöker lära mig måla enkla bakgrunder innomhus bättre, skuggor och kropps-propotioner mm...


Kram Niniz

Av niniz - 26 maj 2016 07:28

Be Somebody-Thousand Foot Krutch


Av niniz - 26 maj 2016 01:50


Vi firade John’s 11 års dag idag på champagne beach som är den vackraste stranden jag någonsin varit på. Den är ’lagom’ stor (inte gigantisk men absolut inte liten) och omgiven av djungel. Vattnet är så klarblått och rent. Sanden är fin och bottnen är bra med! Dessutom ligger den så isolerat att det nästan aldrig är någon där så man får ha hela stället i princip för sig själv.  Stranden ligger dock bredvid Shark Bay så man kanske inte vill simma för långt ut… för säkerhets skull XD


Var en otrolig dag och kan typ inte komma ihåg senast jag hade så kul! Vi lekte med småsyskonen och pappa… en speciell sort jagade lek. Jag skulle ’äta upp’ (fånga) mina två småsystrar och till deras försvar så hade de lillebror Job som var den farligaste av oss alla. Jag hade även två medarbetare –de två äldre bröderna av syskonskaran- som hjälpte mig och småbarnen, som inte var lika snabba i vattnet hade det stora sjömonstret (pappa)  till hjälp, som visserligen var fruktansvärd i vattnet, men som inte kunde ta sig upp på land. Så när någon av oss blev fångade fick de andra hjälpa den att komma loss och så försökte vi hela tiden fånga medlämmar från det andra laget. Det var egentligen en ändlös lek eftersom det inte direkt fanns något sätt att vinna men det var väldigt kul och vi lekte tills vi knappt kunde ställa oss upp och springa längre. Så då bara badade vi innan alla gick upp och åt kakor och chips.

Och nej, jag kommer aldrig bli för gammal för att leka med mina småsyskon. XD


Typ 1 månad (?) gammalt skrivet inlägg XD  Anyways....


                             

Yey! :D Så hejdå ...för nu. 

Av niniz - 23 maj 2016 01:51

TACK TACK TACK till bästa släkten i världen! Tack så mycket Kerstin och allihopa! Fick min studentmössa idag och blev jätteglad och så otroligt överraskad! Hade gett upp hoppet på att försöka få tag i någon överhuvudtaget så det var verkligen en glad överraskning! Så nu när jag fått min studentmössa och känner att jag verkligen tagit studenten på riktigt, så kommer lite bilder från mitt studentfirande med mössan, hundarna och småsyskonen. Älskar er alla! Smiley heart. <3


Kopierat från min facebook sida för orkade inte skriva ngt nytt XD^^


                             


Kram Niniz



Av niniz - 12 maj 2016 01:30

La Rounde Lunaire-Origa



Av niniz - 12 maj 2016 01:19

Hej!


Hade en ‘girls day out’ med mina två finaste systrar! Så vi åt Sushi på Santos äldsta café/resturang och sedan gick vi mest runt i stan och tittade i affärer. Det var väldigt mysigt att bara slappna av lite- när man är hemma finns det alltid något man kan göra och då blir det lätt att man gör det istället för att bara ta det lugnt och vila från allt. Så det var välbehövligt! 


       

^^En varningslapp på kaféet som driver mig till vansinne för jag kan bara inte förstå den. Den som löser gåtan får... eh, jag kan måla en request till personen? XD


               

^^ Såg mkt finare ut i verkigheten!

           


Elisa är frisk från blodförgiftningen nu och mamma fortsätter vara på jakt för att försöka tvätta vartenda småsår, medan småbarnen är like upptagna de med att försöka hålla såren gömda så de inte kan bli tvättade. Själv så ser jag gärna barnens sår tvättade men om jag får några egna så känner jag minsann själv av om de behöver bli tvättade eller inte. :P Börjar bli riktigt kyligt de senaste dagarna, så det märks att hösten är här.När det endast är 27 grader om dagarna så är det skönt att ha en extra filt på kvällarna! XD


Nu när mitt skolarbete är gjort så har jag bara en timmes internet tid om dagen (mellan 10:00 och 11:00) om jag inte får extra tid av någon anledning… Utan en enda klocka i hela huset (förutom de som finns på datorerna) så är det lätt att missa tiden eller komma sent till den- dessutom så var det ju inte direkt som om uppkopplingen var sådär jättebra från början heller så… är det svårt att få tag i mig? Där har du en del av förklarningen. T.ex så har det tagit flera dagar får mig att ladda upp de här bilderna till blogginlägget. Därför är även bloggningen sen! Ha det bra!



Kram Niniz 


-En vecka sent skrivet blogginlägg- XD (Så en liten uppdatering- på tal om Elisas blodförgftning, så trampade hon på en spik här om dagen och... ni kan gissa resten, för det här är fjärde gången hon (ingen annan i familjen har fått det!) har fått blodförgiftning, och tredje gången hon är på antibiotika. Tydligen så kan vissa personer vara känsligare än andra. Verkar dock igen som om hon är på bättringsvägen...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards