A-Niniz

Alla inlägg under september 2016

Av niniz - 26 september 2016 01:35

A New Hope av Broken Iris


Av niniz - 26 september 2016 01:26

Hej!


Det var på tiden att det blev en uppdatering. (Har försökt ladda upp bilder i över en vecka, för att vara ärlig, och när är de äntligen här!) Så här kommer lite strandbilder! Det här är ett av mina favoritställen, för att det är typ 'bråk' om vem som ska äga den här halvön, och tills det är löst så är det lite som ingemansland XD Så det känns lite som att man ha fått tillbaka allemansrätten för alla får vara här. :)


Det börjar bli vår igen, och allt blir bara varmare och varmare. o_O


                 


Kram Niniz


Av niniz - 6 september 2016 08:15

.....eller borde jag säga månadens?


Min favoritlåt på franska och bara så otroligt vacker. :)


Brisé (Broken) av Maitre Grims


Av niniz - 6 september 2016 08:08

Hej!


Jag har inte övergett min blogg helt- långt därifrån. Jag tror jag är mindre beroende av bloggande även om det bara är bilder jag lägger upp. Det har bara hänt en del saker. Jag har faktiskt en acceptabel orsak till min frånvaro- tro det eller ej! När jag cyklade låtsande kedjan och fastnade i hjulet. Lång historia kort, så har jag inte kunnat använda min högerarm på ett tag. (Men allt läker fint och har inget brutet!)


Sedan så har Grey dött, vilket har påverkat mig en del. Han var visserligen grannend hund, men han bodde hos oss i princip hela tiden. Ända sedan vi flyttade hit har han inte verkat riktigt frisk, och han var nära svältande i början tills vi började mata honom och han blev bättre. Men han har haft hosta och hamnade i slagsmål med tre större hundar…


Om någon trodde att någon i familj dött, tack vare det något missledande titlet, så kan ni vara lättade. Jag hade inte den blekaste aning om vad jag skulle 'nämna' inlägget. Vi lever allihop men vi har varit sjuka, Elisa blodförgiftning igen bland annat. Dessutom ska två av syskonen ska börja i en ’riktig’ skola imorgon- Santo East!


Jag kommer kanske börja där (men i så fall börjar jag nästa skolår som startar efter jul) och gå ett år mest för att snappa upp mer bislama och träffa jämnåriga (okej, ett år yngre än mig eftersom det är sista klassen som finns) Men jag funderar på en fransk skola med. Min franska är värdelös och nära obefintlig, men inget fungerar bättre än att tvingas lära sig språket i praktiken.  Det kan dessutom finns andra fördelar med att gå i Vanuatiskt ’gymnasium’ (skolan är från 5-18 åringar) Dels snappar jag upp språket och kommer förbättra min engelska, men det kan även vara lättare för mig att söka till universitet med betyg härifrån. För min del gör det inget alls- visst jag kanske måste gå i en klass ’yngre’ än min åldersgrupp men  Vanuatu har ju ämnen som inte tas upp i Sverige som jag kommer vara efter i (Historia, geografi, språk, mm) För det tredje så har jag ingen aning om vad jag vill studera vidare till så jag har inget emot att gå i en skola utan speciell inriktning. Det roligaste är att läsa sig!


Fördelen med den franska skolan är att den har ’rätt’ åldersgrupp. Men om jag skulle få min vilja igenom (och vi lyckas hitta sätt att betala för utbildningen!) så skulle jag vilja gå i Engelska/Bislama skolan ett år och ett år I den Franska skolan därefter. XD


Något som är lite smålustigt är att mina syskon kommer vara de ända vita eleverna på en skola med 1400 elever. XD

Kram Niniz.


PS. Om detta inlägg verkar snurrigt så är det troligtvis för att jag skrev det lite hastigt och är lite sjuk och snurrig.  Bilder kommer snart!

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards