A-Niniz

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av niniz - 2 februari 2014 21:27

Av niniz - 2 februari 2014 21:25


Inner Universe av Origa






Av niniz - 2 februari 2014 21:18

 

Av niniz - 2 februari 2014 20:53

Hej, har inte haft tid att blogga i går, och på söndagarna har vi dataförbjud tills kvällen! Igår jag på Ullared och köpte hästrgrimmor som ska fungara som dragselar på getterna. Har provat dem, men det gick inte så bra eftersom Peace tyckte de var läskiga och Promise tyckte om dem lite FÖR mycket. Så mycket att hon ville äta dom! :P


På Ullared köpte jag även en snygg zebra tröja. Blid kommer senare. 


Idag så har jag tränat getterna igen, och särskilt Peace var duktig idag! Promise med, såklart ;) Ska lära henne att stå på min rygg har jag tänkt, och vi gör stora framsteg! Jag har, trots jag tidigare sagt att jag aldrig skulle, lärt dem att stå på bakbenen. Men om de har frambenen på mig så puttar jag bara bort dem! tror faktiskt att de kan lära sig skillnaden :)


Sedan de stack ut på isen har de fått begrunda sitt brott i gethuset, så de blir extra glada över att få komma ut nu. :)


Jag har klippt klona och haft Förgetmigej lös en bra stund så att hon fått hoppa av sig. Jag skäms över att jag, trots hennes namn, försakat henne de senaste månaderna :( Men till mitt försvar har jag ett fint ärr där hon bet mig! Och till HENNES försvar så har hon ett ännu större ärr på hennes nos. Det var nämligen så att den dummern stack sin nos genom gallret till den stora svarta kaninen som var utanför och bet henne. Samtidigt försökte jag förgäves rädda henne från att bli biten, tog tag i henne samma stund hon blev biten och hon högg efter mig. :( 

Olyckor händer väl. Jag lovar att jag inte ska glömma bort dig igen, Förgetmigej!


Kram Niniz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards