A-Niniz

Alla inlägg under oktober 2014

Av niniz - 28 oktober 2014 09:12

Godmorgon!


Idag klev jag motvilligt upp kl 7 för att ha övningsmunta med min historia lärare. (Vaaarför la jag mig inte tidigare?!) Just nu känns det dock ganska skönt att ha kommit igång med dagen tidigt. Imorgon är min riktiga munta och då får jag visa vad jag går för och får jag mitt betyg och därmed blir min första kurs den här terminen avslutad. :D Resten av veckan ska jag njuta av att plugga igen matte jag missat när jag var sjuk.... (Yeay, kan knappt vänta) :(


Fast har jag tur åker jag till Göteborg och stannar där några dagar hos farmor och farfar. :D Då ska jag visa massa bilder från det här året som gått. Det gjorde jag förra hösten och det borde bli en traditon så mysigt som det var :) <3 Det bästa med farmor och farfar är att de har all tid i världen och är så intresserade av allting som har med deras barnbarn att göra- det märks hur mycket de älskar att spendera tid med oss och det är så kul!


Jag vill även säga att MIN MOBIL FUNGERAR IGEN!!!! i alla fall för stunden. Förra gången den funkade för mig var innan sommarlovet nån gång... sen dess har den varit död.... ;) 


Dessutom så kanske jag borde uppdatera lite om gården. Vi är nu färdiga med årets slakt på våra stackars lamm, även om vi inte slaktade de själva. Sedan vi började med slakt har jag sett på kött på ett helt annat sätt än förut. Man får om och om påminna sig- och sina syskon- att djuren vi haft här har haft ett mycket bättre liv än de från köttet vi köper i affärerna. Ändå är det inte lätt. Kyckling och fisk är det kött som är lättast att äta. Om jag blir vegetarian på hel tid någon gång i framtiden blir jag inte förvånad... Jag måste ändå säga att det är värt det. Utan slakt kan man inte föda upp nya lamm varje år och man vet med gott samvete att köttet man äter är från djur som levt bra. Ändå gav vi bort de köttlådor från lammen som varit de mest personliga och älskade till grannarna även i år. Jag är glad över att jag inte behöver äta flasklammet Lambert. Han var bara för... mänsklig på något sätt. Och en livskämpe. :'(


Nej, nu måste jag plugga. Och mata kaninerna. Och lyssna på några bra låtar :D Och om jag får nån tid över ska jag gå ut och njuta av min fungerande kamera till fullo genom att ta kort i massor. Så kanske ni får några bilder på bloggen på den vackra hösten! :D


Kram Niniz

Av niniz - 27 oktober 2014 21:25

 

Av niniz - 27 oktober 2014 21:15

Take A Hint-Nightcore

Älskar takten, man vill dansa när man hör det ;)


Av niniz - 26 oktober 2014 21:06

Min blogg är för mig, en slags dagbok där jag kan samla bilder, minnen och så vidare. Den är inte så djup utan har mest bra minnen i sig. Om jag skulle förlora alla bilder så finns bloggen kvar med bilder och minnen och massa musik jag gillar :) Det är även ett sätt att kunna dela med mig av vissa delar av mitt liv till andra. Tyvärr har jag inte så mycket tid att blogga och påverka andra utan det har mest bilvit en minnessamling :P Men jag blir ända jätteglad varje gång det är många som läser bloggen för det är klart att man vill att människor ska vara intresserade :D 


Jag ekränner att jag nog skulle vilja säga att min blogg ska påverka andra, göra intryck och helt enkelt vara inspererande och roliga att läsa. Att den ska vara lärorik och interessant för alla. Men det stämmer tyvärr inte- det är helt enkelt en slagt dagbok för mig- med många bilder, musik och vissa utvalda delar av mitt liv som inte är för personliga. Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte ens om någon annan än jag själv uppskattar att läsa min blogg XD


Till er som läser- det är kul att ni är här och kikar in! :D Kom tillbaka om ni har samma musiksmak som mig eller om ngt annat i bloggen interesserar er :)


Kram Niniz

Av niniz - 26 oktober 2014 21:04

Not In Love-Natalia Kills


Av niniz - 26 oktober 2014 20:41

Hej!


Nu har jag äntligen hittat kameraladdaren och jag har haft lång tid på mig att utveckla mina mer kreativa sinnnen (?) och måla nya teckningar och skriva dikter :) Nu delar jag med mig av några de lite mer lyckade teckningarna :) Vem vet, ni kanske kan få en dikt snart med? :D


Eftersom det är flera bilder så delar jag upp dem i två omgångar :) Idag kommer anime/manga bilderna (Eller bilder med inslag av manga/anime) och så får ni vänta på resten! :D

  

 

     

 

     

  

 

 

 



 


Okej, jag får erkänna att vissa teckningar var ganska hemska. Kommer ni ihåg varför jag lyssnade på deprimerande låtar? Det är samma sak med teckningar, men även dans, skriva mm. Det är sätt för mig att släppa ut negativa känslor som jag annars håller inne :) Så jag mår bättre efter jag målat! :D



Kram Niniz

Av niniz - 26 oktober 2014 20:36

Wonderland-Natalia Kills

Av niniz - 20 oktober 2014 21:29

Hej!


Vi ska ganska snart ha maskerad på våran Ungdomsgrupp coh jag bestämde mig ganska fort att jag skulle prova på att klä ut mig till Disneys Snövit! Alltså beställde jag en riktigt snygg (billig!) klänning och har nu när tiden börjar närmat sig leta efter youtube smink tutorials. Och snart måste jag nog åka till Gekås Ullared och köpa smink i tid-kanske är bra att ha lärt sig sminka sig först innan man klär ut sig... (Jag varken äger ngt smink eller kan sminka mig) (Okej, jag har en concealer någonstans då) Men jag hittade dessutom jättehäftiga sminkningar för alver, älvor och en sjjöjungfru. Om jag nu inte hade förhastat mig så hade jag troligtsvist ändrat mig och klätt ut mig till en sjöjungfru men jag kommer defenetivt inte ha köpt en maskeradkläning för att låta den ligga! Så... kanske blir jag en sjöjungfru nästa år? Delar med mig av videona jag hittade. Jag fullkommligt älskar ögonsminkningen och den generösa mängden glitter som används i videon om älvan och sjöjungfrun. Ser ju ut som en häftig mask! Jag undrar om jag ändå inte möjligtvis skulle kunna klä ut mig till en maskerad glitter Snövit trots allt? Viiiiilll glittra :D <3 Snövit med en glittrig mask? Vad tror ni? Tror någon att det skulle vara en bra idée att klä ut sig till Snövit men använda någon liknande sminkning som görs i de andra klippen? eller bör jag helt enkelt bita ihop och vänta till nästa år? Kommentera gärna! ALLA sminktips är varmt välkomna. Som sagt, jag är nybörjare innom smink.


SNÖVIT



SJÖJUNGFRU



ÄLVA



ALV


Kran Ninz


Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards