A-Niniz

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Rädd Liten Höna

Av niniz - 11 mars 2014 13:37

Hej!


I höstas försvann en av våra gula hönor, den minsta och, som jag nämt tidigare, min favorithöna. Sorgsna tänkte vi att ett rovdjur måste tagit henne. Eftersom flera andra unghöns försvunnit åt räv på bara några dagar så stängde vi i dem för vintern, även om vi helst sett den lösa året om. Men den lilla gula hönan blev inte uppäten. Flera veckor senare så hittades hon väl gömd under trappan till ladan. Under sig hade hon två små kycklingar (som pep väldigt!) och några ägg. Eftersom kycklingarna lät så flyttade vi försiktigt in dem, äggen och den gula lilla hönan så att de inte skulle bli uppätna. Tyvärr övergav hon äggen, men tog hand om kycklingarna. Några dagar senare hittades ena kycklingen en morgon dränkt i vattnet. :( 


Men en klarade sig. Trots att hon är den enda hönan som kläcktes utomhus som vi har så är hon rädd för att gå ut. 

(Precis som alla våra hönor var i början innan de lärt sig att det fanns en värld bakom hönshusets väggar)


Så den här morgonen fick jag hjälpa henne ut igen till resten av flocken. Hon är ganska skygg så att hon heldre låter mig fånga henne än gå ut säger en hel del. När hon väl är ute är hon hursomhelt jättenöjd :D


     

Jag har fångat den rädda lilla hönan och bär ut henne till sina kompisar.




Den rädda lilla hönan är inte så rädd så fort hon kommit ut. Tuffare än somliga tror!


 

 

     

Den lilla rädda hönan som inget namn än fått, får vara fotomodel för ännu en bild innan jag släpper henne lös.



   

Den lilla hönan springer de sista meterna till sinna vänner och gömmer sig bakom pappa Tupps skyddande vinge. Strax efteråt sprätter hon i marken som de andra!


Kram Niniz



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards