A-Niniz

Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Klippt Håret

Av niniz - 6 april 2017 07:35

Här kommer ett X- antal veckors gamalr blogginkägg som jag insåg att jag inte publicerat ännu....



Hej, hej bloggläsare!


Ni kan gömma er, men statistiken säger att jag har runt tjugo varje dag så jag vet att ni finns någonstans där ute.

Hursomhelst.


Jag klippte mitt hår och tänkte lägga ut lite bilder. Jag har velat klippa mig riktigt kort väldigt länge man aldrig vågat – när jag var femton så gjorde jag ett halvhjärtat försök genom att klippa mig i page och det ångrade jag bittert – ja, jag vet, det är bara hår – så jag har varit väldigt fundersam till att överhuvudtaget klippa kort igen. Kan, host, kanske, host, ha att göra med att vissa personer sa att jag ’borde spara ut håret igen’ eller ’att det skulle vara finare om det var långt’. 


Suck.


Men framför allt hade det väl att göra med att jag helt enkelt tycket det blev fult, och för att vara ärlig, så var inte page frisyr så stor skillnad från att ha långt hår – det kom fortfarande i anskitet, det var bara för kort för att gå att sätta upp det.


Men så tog jag saxen i handen förr förra helgen när jag äntligen bestämde mig för att nä, nu ska jag klippa mig. Modet jag fick att äntligen gå igenom med det kaaaan ha haft att göra en del med att mitt hår hade tovat ihop sig till en hårboll och jag var för lat för att försöka borsta ut det.


(Jag är helt enkelt komplicerad…)


Så jag klippte mitt hår. Meningen var att jag skulle vara klippa det kort nog för att kunna köra över det med maskin efteråt, men min ’konstnärliga’ (host, host) sida tog över efter jag klipp ungefär hälften av det och jag gjorde ett försök att se om jag inte kunde få det att se halv-hyfsat ut själv. När håret väl torkat så tycket jag faktiskt att det blev rätt bra. Lite ojämnt på ena sidan kanske, men kommer gå att fixa om några månader förhoppningsvis, och inget som direkt störde – iaf inte mig -  och det syns i princip ändå bara om jag kammar fram håret.  Så jag har lagt ner maskinen för tillfället, men kommer troligtvis att ta upp den igen så småningom… det är vissa frisyrer jag skulle vilja prova… och efter ett lyckat försök känner jag mig lite mer experimentell nu.


Och NU är det en otroligt stor skillnad från att ha långt hår. För det första, så kan jag, för första gången i mitt liv, dra händerna genom håret utan att fastna. XD Och för det andra, så är det skönt att klappa bakhuvudet. Så stället för att dra i håret när jag är uttråkad/stressad/tänker så sitter jag och klappar mitt bakhuvud.  XD


I det här klimatet så var jag tvungen att ha mitt hår uppsatt i precis hela tiden – dag som natt – för att inte det skulle bli svettigt i nacken, och det är riktigt skönt att kunna luta sitt tillbaka i bilen eller mot kudden utan att den dum knut sitter i vägen och drar i håret för att jag gör det. Eller att febrilt leta efter hårsnoddar. Eller att sätta upp håret och ta ner det hundra gånger för att jag vid nitton års ålder ännu inte lärt mig hur man sätter upp håret rakt.  (Tjejer i omklädningsrummen som skulle fläta sitt hår rakt för tio år sedan… jag förstår fortfarande inte hur ni gör det!)

Den här gången är jag alltså glad att säga att jag inte ångrar min klippning alls, eller saknar mitt gamla hår det minsta. Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer vilja ha långt hår i igen så länge jag bor i tropiskt klimat, men jag antar att vi får se.


Nu här jag skrivit över sexhundra ord om mitt hår... vad sägs som att vi fortsätter min hårfixering och går vidare till bilderna? XD


   

Här har jag alltså håret framåt kammat. Som ni ser är det knappast perfekt rakt. XD Men småfelen går iaf att fixa till när man ser dem, och det större felen växer ut, så…


 

För att vara ärlig – jag tycker jag ser lite ut som min lillebror på den här bilden. XD



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards