A-Niniz

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

20 av mina "När-du-inte-har-något-att-göra-men-inte-orkar-ta-tag-i-något-tidsfördriv-tips"

Av niniz - 5 november 2014 15:16

1. Ät en glass. Choklad. Eller något... Mat finns alltid för dig vad som än händer XD Kanske inte det mest hälsosamma tipset ;) Eller bara TITTA i skåpen för att se om det funnis något nytt!

2.Lyssna på dina favoritlåtar eller gör en egen spellista med favoritlåtarna :)

3. Gå ut och bara lägg dig ner i skogen, på ett berg, på en äng eller i ett dike. Varsom helst. Där det inte är blött. Eller bara kasta dig ner i gräset (sommar)/ snö (vinter) och gör kullebyttor och andra akrobatiska övningar, skratta och bara känn hur mycket du LEVER!! Njut av det molninga höstvädret och var glad över att du slipper överhettade sommardagar med sol i ögonen. Eller kalla vinterdagar och snöbindhet och hård kall vind. Hösten har ju en precis lagom temperatur! :D

4. Sätt på hög musik och DANSA där ingen ser dig. Eller filma dig när du dansar för att sedan titta på det och skratta åt dig själv XD Eller fundera på hur du kan bli bättre :)

5. Ta kontakt med någon kompis du inte sett på ett tag :) Ring, mailja, chatta eller fråga om ni kan hitta på ngt kanske?

6. Ta kort. Massor med kort. På allt! Från alla vinklar!

7. Strecha, böja, töja! :)

8. Titta på roliga videos på youtube och skratta :D

9. Gå ut och gå :)

10. Titta på filmer!

11. Räkna upp årets top 10 händelser (Ex. Skidåkning på Hovfjället, Bada vid skaven, Besöket hos kompisen,  osv)

12. Googla. På allt möjligt! Ta reda på allt ifrån om en viss färg på kläderna påverkar andra människors uppfattning om dig och hur man använder kroppsspråk till att hitta massa bra "quotes" och vilken hundras som skulle passa dig bäst.

13. Lek spion, polis eller FBI. Stalka människor facebooks sidor, deras bloggar och googla deras namn XD (och håll det hemligt) :P Eller iakta människor. :P

14. Teckna något.

15. Skriv dikter, böcker, brev eller vad som helst. 

16. Läs! 

17. Baka något. Eller laga mat! Prova något nytt :)

18. Gör massa olika frisyrer på dig själv. Klä upp dig, Klä ut dig. Har du smink så "extrem" sminka dig och låt fantasin flöda och smink/håruppstättnings regler brytas :P

19. Plugga. Du kan alltid bli bättre.

20. Klättra i träd och i berg. Och gå vilse i skogen, men bara om du tror att du hittar hem så småningom! 


Kram Niniz


 
 
Liv

Liv

5 november 2014 16:09

Hej! Och tack för ett superinlägg! Nu vet jag vart jag ska kolla om jag inte vet vad jag ska göra!

Och en superfin blogg förästen! Fasnade värkligen för designen du har här! Den är jättefin

http://undermittparaply.bloggplatsen.se

niniz

5 november 2014 21:39

Hej Liv! :)

Tack själv för kommentaren! Vad roligt att du gillar min blogg :) Blev jätteglad :D

Kram! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niniz - 8 april 2019 23:54

Dig the Crazy - Marie Faith    

Av niniz - 8 april 2019 23:48

Åkte till stranden med underbara Dolce, Suliana och Sila. :)           ...

Av niniz - 26 mars 2019 06:08

None of my Buisness, av Cher Lloyd  

Av niniz - 26 mars 2019 06:06

Jag tror jag hade lyckats hålla mig mer kortfattad och inte gjort så sjukt långa inlägg på FB (som jag senare ångrat) om jag bara hade varit aktiv här igen tidigare. :P   Tips till alla som åker för att bo utomlands en tid: Det spelar ingen roll ...

Av niniz - 26 mars 2019 05:38

Jag måste erkänna att det känns lite dumt att försöka blåsa liv i den här utdöda bloggen, även om jag aldrig gav upp bloggandet frivilligt. Det har ju gått så pass lång tid sedan jag skrev. Och för att vara helt ärlig, vet jag inte om jag hade gjor...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards