A-Niniz

Alla inlägg den 18 december 2014

Av niniz - 18 december 2014 15:55

...'cause two can keep a secret if one of them is dead!


Av niniz - 18 december 2014 15:44

Det är så kul att fortsätta ha kontakt med personen som köpt kaninunge av en :D Lilla Feline, som hette Imaginary när hon bodde har verkligen växt! :)


Tänkte bjuda på några bilder som hennes ägare lagt upp på henne! Visst är det söta bilder hon tagit?

   

   

           

Det märks att hon får mycket tid och uppmärksamhet hos sin nya ägare! :) <3


Kram Niniz


Av niniz - 18 december 2014 15:20

1. Att bära 11 koppar och glass. Samtidigt!

2. Hur mycket man än städar blir det aldrig rent. 

3. Städning av hallen är HELT medningslös.

4. Välj dina strider. Nogrannt.

5. Man kan inte äta mat utan att någon i familjen spiller ut ett glas med dricka. Om barnen inte gör det för en gångs skull, kan man vara säger på att mamma eller pappa gör det. (Jag rekommenderar vatten till måltidsdryck)

6. Ger ALDRIG uppmärksamheten till den som låter högst. Gör det inte!

7. Att laga gigantiska mängder mat. Och att diska i över en timme.

8. Att använda dina syskons (och föräldrars....) kläder. Och acceptera motvilligt att de använder dina, men gömma undan vissa specilla plagg...

9. Du kan inte ha något hemligt, förutom dina tankar. (Ibland) Dagböcker blir alltid hittade och genomlästa. Lås blir med våld förstörda och öppnade. Koder blir knäckta. Det går inte. Var försiktig vad du tänker, ibland kan syskonen läsa dina tankar... Allvarligt, jag är seriös!

10. Syskonen är dina bästa vänner. Och dina värsta fiender. Men var inte orolig, råkar man illa ut har de alltid din rygg. (kan man säga så i svenskan?) I alla fall efter de skrattat färdigt...

11. Egna ord påhittas och används ständigt. 

12. Tål, eller till och med gillar, din kompis dina syskon, är hon/han en sann kompis. Vågar han hon/han komma hem till dig även efter de träffat dina föräldrar, fortsätt vara kompis med dem resten av livet!

13. Dela med dig. 

14. Hela saker är en lyx. Orepade DVD skivor, hela böcker, fungerande vattenledningar, varmvatten, tystnad och stillhet, en hel toalettsits... det är lyx! (och ingen självklarhet!)

15. Du bråkar mindre med dina syskon än kompisar som bara har ett/två syskon. För att du hinner helt enkelt inte bråka med dem. 

16. Vid måltider, fika och myskväller gäller det att vara framme i tid.

17. Det är alltid någon hemma. Alltid.

18. Det är alltid någon som tar ditt parti och håller med dig. Om inte, har du fel.

19. Tålamod måste övas varje dag.

20. Det är väldigt svårt att samla alla tillsammans...



Av niniz - 18 december 2014 15:16

Toxic! (Passande, om man tänker på mitt förra inlägg, eller hur? XD) 

Vilken variant gillar ni bäst?? 


Toxic-Brittney Spears




eller....


Toxic-Nightcore



Tycker båda är sjukt bra! ;)


Kram Niniz

Av niniz - 18 december 2014 14:40

HEJ!!


Ja, jag har uppdaterat dåligt. Väldigt dåligt... Jag har haft massor att göra! Men efter min munta i engelska nästa måndag så har jag jullov och förhoppningsvis mer tid till djuren, träning, kompisar, forografering... och bloggning!


Har varit galet mycket att göra i skolan, och i kombination med envisa sjukdommar, förskylningar, förseningar, rymda kaniner och elevrådsmöten har jag inte haft tid till någon fritid alls... Har äntligen börjat haft tid all lyssna på musik igen! :D


Så... Av någon andedning, under de här veckorna så bestämde jag mig för att börja ta MSM igen. Tog det några månder utan resultat så jag bestämde mig för att ge det en andra chans+ dubbla dosen. Förra året tog jag en t-sked/dag, den här gången  har jag tagit två dagligen. Och nu fick jag en reaktion! Det först jag märkte var flera avgiftningssymptom; bla sömsvårigheter, huvudvärk och att jag svettars MYCKET mer än vanligt :o Vilket i hjälp mig känna mig ÄNNU sämre... :P Men nu efter någon vecka har avgiftningen avtagit och jag har märkt följande sympton; det första som jag märkt tydligats är att jag haft mycket bättre hud... Alltså mindre finnar/liknande. Om det enbart beror på  MSM eller även på att jag tänkt på att äta bättre är inte tydligt. På vintern hatar min hud mig, så jag tror faktiskt aldrig den har varit bättre än nu för att vara den här tiden på året. Dessutom har jag märkt en förändning som överraskade mig... Jag vet inte om jag på någotvis inbillar mig det, men jag tycket det ser ut som om jag her mer grönt i mina ögon och mindre brunt. Jag vet inte om det syns på kamera, men ska försöka ta en bild och jämföra men en bild jag tog på mitt öga i sommras. Efter lite påläsning lärde jag mig att gifer i kroppen som byggs upp kan göra ögon som egentligen är gröna/blå se bruna ut...Och att man, efter man "rensat" bort gifter i kroppen kan få klarare ögon. Nu tror jag absolut inte att jag har blåa/gröna ögon, men det verkar som jag hade en större del grönt i mina ögon än vad jag tidigare trott :) Dessutom har jag fått märkbart starkare naglar... till min irritation :P Jag brukar nämligen ha svårt att hitta nagelsaxen så istället för att klippa naglarna brukar jag korta ner dem genom att lixsom skrapa naglarna mot varandra... Nu går det inte längre :'( Utan jag får förtvivlat leta efter naglesaxen :P (tål verkligen inte långa naglar på mig själv) Min pappa som oxå tar MSM märker att han om han inte tappar alls lika mycket hår och hans astma har varit mycket bättre de senaste året sen han började med MSM. Så... de är de resultat jag sett med MSM! :D Kommer definetivt fortsätta ta det ett tag för att se om ngt annat händer. :)


För er som inte vet det, så är MSM ett ämne som naturligt finns i växter, kött, mjölk osv. Dock så förstörs det lätt vid upphettning och i kombination med att vi hettar upp vår mat och dessutom armar ut jordarna som det vi äter växer på; så är det många som får i sig för lite MSM. Ett tillskott på MSM sägs kunna bota astma (!) och massa andra sjukdommar, men hur mycket som är sant och skrönor vet jag inte. MSM är ungefär lika giftigt som vatten, och man måste komma upp i väldigt stora mängder för att lyckas få i sig för mycket. MSM tas lättast upp av kroppen i kompination med C-vitamin. Pga avgiftningseffekten rekommendera inte MSM till gravida och amande eftersom barnet kan få i sig av mammans gifter. Man ska dessutom börja långsamt med MSM för att magen ska klara av det; alla är olika känsliga. Själv kunde började jag redan med en t-sked per dag första dagarna innan jag ökade till två men det var dels för att jag ville ha en ganska kraftig avgitningseffekt och att jag märkt tidigare att jag klarar av ganska stora månger MSM på en gång. Annars rekommenderas det att börja med ett kryddmått första veckan och sedan öka långsamt tills man är uppe i en lagom dos som brukar ligga på en till två t-skedar/dag. Avgiftningseffekten är egentligen något posetivt eftersom det betyder att kroppen gör sig av med massa lagrade gifter. Tänk bara på att dricka mycket och börja långsamt så att njurar och levern hinner med!


Jag har letat men inte hittat en enda biverkning eller något negativt med MSM. Tar du andra mediciner så kan det dock vara en bra idé att prata med doktorn först. 


Bifogar några länkar för nyfikna som vill läsa vidare;


http://naturligt.immun.se/#post4

http://www.morotsliv.com/2014/08/msm-for-en-piggare-och-battre-halsa.html


Finns MASSOR att läsa om MSM på internet, är bara att googla. Finns mer om man läser på engelska sidor, men finn en del på svenska oxå :)



Jag har bilvit riktigt nyfiken på det här med att avgifta kroppen, så jag funderar på att prova att äta veganisk raw food i några veckor för att riktigt rengöra kroppen! Dessutom är jag sjukt nyfiken på effekter av raw food... Men måste erkänna att jag inte vet om jag vågar ta upp med med mamma XD Hon trodde typ att jag skulle dö av bristsjukdommar de månaderna jag åt vegetarikst... Dessutom måste jag kolla upp så det inte blir för dyrt med mitt "projekt" ;) 


Så... när jag ändå skriver om det; Veganisk Raw Food betyder att man inte äter något som kommer från djur eller som är upphettat. Alltså inget bröd, merjeriprodukter, kött, socker eller likannde, utan bara frukt, grönskaker, nötter, bär, blad och frön. Tänkte försöke göra en utmaning på kanske 20 dagar :) Får se hur det går och det blir av! I så fall kommer jag garaneterat skriva om det är!



KRAM NINIZ! :D

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards