A-Niniz

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av niniz - 12 maj 2014 21:37

Hej igen alla glada bloggläsare! :D


Idag har jag äntligen fått min efterlängtade getvagn! :D Det är egentligen en saccovagn för hundar med två skaklar och broms, men den passar (förhoppningsvis) perfekt till getterna. Den kostade endast 5 000 på blocket inkluderat selar! :) Fanns visserligen i Växjö men med transport (+1 000) så var den bra mycket billigarev än med något nytt. Eftersom den endast väger 28 kg så kan getterna dra upp till 90 kg till om de drar tillsammans :D


Vill tipsa om ni hittar ett fynd för långt bort; schenker kan vara jättebilligt :) Typ bussgods var nästan dubbelt så dyrt :S


Jag har, på grund av regnet, ännu inte packat upp min vagn.... Måste kolla med pappa var jag ska ställa den.


Här finns en bild på den fortfarande ouppackade vagnen. Visst är den fin?


 


Och en till framifrån...


 


Nu kan träningen börja på riktigt! Tänk att kunna köra get med vagn... Finns det något coolare? Skulle vara att rida in en struts i så fall *fortsätter dagdrömma om framtida projekt tills vädret blir fint och get träningen kan börja*


Ha en bra kväll!!


Kram


Niniz




Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards