A-Niniz

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av niniz - 13 maj 2014 17:50

Hallojsan! (Blir lite tråkigt med bara "hej" och "hej igen" i längden)


Jag har fått en tröja på posten idag som mormor stickat :)


Måste säga att jag var lite tveksam till färgen men när jag provade tröjan så såg det faktiskt inte alls dumt ut. Stor är den också, så jag kan växa i den :D Eller ha många lager kläder under. ;) Tack mormor! det var jättesnällt av dig! den var jättefin :)


Nu måste jag nog ringa och tacka :) Ska även kolla ang en annons om en kaninbur i Varberg...


Bild på tröjan med mig i den :D


 


Är det någon mer än jag som tycker att det känns såååååå dumt att ta kort på sig själv... Man känner sig så fåning. Som en fjortis typ. :P  Känns samtidigt inte kul men en blogg utan bilder på bloggaren :P


När jag ändå tog upp det kan jag även säga att det känns dumt och falskt att försöka le när man är med på kort... :P Då går det nästan inte att le. Syskonen påpekar alltid mitt falska leende på kort :P Att le utan tänder (kan man säga så?) ser i alla fall lite bättre u då ;) Smile! :D


Kram Niniz

Av niniz - 13 maj 2014 16:40

Hej igen!


Både Nejlika och Förgetmigej träffade Mint samma dag för 30 dagar sedan. Och det visade sig att inte bara Fögetmigej blivit mamma idag... Även Nejlika har blivit det!  Förra gången hon fick ungar var de dödsfödda/dog strax efter födslen så vi är så glada över att hon har levande den här gången! Hennes något blodiga nos och välgömda bo avslöjade henne. Vi tror att hon fått fyra ungar.



Nejlika har en blodig nos...


 



Och har boat på ett väldigt konstigt ställe :P


  


Man ser inte ens pälsen på bilden!


Kommer fler bilder allterfersom ungarna växer :)



Kram Ninz



Av niniz - 13 maj 2014 15:34


Jättebra låt!!!!! <3 <3 <3 All I've ever needed- AJ Michalka


Av niniz - 13 maj 2014 15:01

Hej :)


Förgetmigej har varit rund som en boll de senaste dagarna.


Och vt ni vad jag såg när jag skulle mata Förgetmigej i morse?


Jo, tyvärr hade jag ingen kamera då-Det jag såg kan inte beskrivas med ord. Men jag ska försöka. Hon såg både vild och galen ut, men samtidigt väldigt skrattretande. Det såg nästan ut som om hon varit i strid med en annan kanin! Hon höll en stor tuss av sin egen päls i munnen, och jämt utspritt över hennes kropp tillrufftad päls, som hon dragit ut men ännu inte lossnat från hennes kropp. Hela buren var full med pälstussar, även om et mesta var centrerat till ena hörnet, format i ett fint bo. Hon var verkligen en syn! Jag gav henne lite hö och några goda gnagkvistar- som hon genast släpade och la runt hennes bo. Sedan stängde jag till och gick därifrån så att hon skulle få lugn och ro. Nu när jag tittade till henne så rör det sig under pälsen i boet! Hon har fått ungar! Jag vill inte störa henne eftersom det är första gången hon får ungar så jag väntar med att kolla till dem.


Här kommer en bild på hennes fina bo, notera gnagkvistarna som hon lagt runt boet som bo-matrial. Under all päls ligger kaninungar!!!!!


 


Hur många tror ni det är? Undrar vilken färg de har? Entligt statestiken så borde 100% bli rexpälsade!



Här kommer mamman Förgetmigej, en blå brokad lien rex


 


Kramiz Niniz

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! Jag bloggar om livet som storasyster till tio på andra sidan jorden... så bloggen kommer handla om lite allt möjligt :)

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards